E-linka důvěry je bezplatná služba, analogická telefonické krizové intervenci – je realizována specifickou formou chatu pouze zde na adrese iporadna.cz/elinka-chatova-poradna.
E-linka důvěry umožňuje poskytovat prostřednictvím internetu bezprostřední kontakt a kvalifikovanou pomoc klientům v tísni.
Tuto službu poskytuje zapsaný spolek iPoradna.cz ve spolupráci s jednotlivými linkami důvěry. Odbornou pomoc poskytují a odborně garantují vybraní a k tomu vyškolení pracovníci linky důvěry z místa svého pracoviště na těchto webových stránkách iporadna.cz/elinka-chatova-poradna.
Pracovníci linky důvěry mají ve vztahu ke klientům E-linky důvěry stejné povinnosti a morální závazky jako ke klientům, kteří je osloví telefonicky:
Pracovník linky důvěry aktivně klientovi naslouchá, hovoří s ním a neomezuje ho v jeho svobodě vyjádření. Nabízená pomoc se netýká jen prvního kontaktu, platí po celou dobu krizového stavu a informuje i o možnostech následné péče, případně je se souhlasem klienta zprostředkovává.
Pomoc pracovníka linky důvěry spočívá především v poskytnutí podpory klientovi a v jeho zplnomocnění k vlastnímu řešení jeho problémů a snášení jeho starostí.
Klient na v systému E-linka důvěry vystupuje anonymně pod zvolenou přezdívkou a heslem. Rozhovor mezi ním a pracovníkem linky důvěry je pro možnost opakovaného připomenutí si rozhovoru klientem zaznamenán – přístup k němu má však pouze klient sám, linka důvěry, která s ním rozhovor vedla, a jako administrátor www stránek nezbytně i operátor iPoradny.cz
Povinností pracovníka linky důvěry a operátora iPoradny je zachovávat naprostou mlčenlivost a respektovat anonymitu klienta i pracovníka. Zprávu pro orgány činné v trestním řízení a soudy může podávat pouze vedoucí linky důvěry a z.s. iPoradna nebo jím pověřený pracovník na jejich písemné vyjádření a se souhlasem klienta. Pokud tato pravidla v naléhavých případech poruší, klienta o tom informuje.
Na klienta nesmí být vykonáván jakýkoliv nátlak, který se týká přesvědčení, náboženství, politiky nebo ideologie.
Pracovník linky důvěry nesmí používat linku k uspokojování svých obchodních, sexuálních, emociálních, náboženských aj. potřeb či přání.
Pracovník linky důvěry prochází před započetím služby výběrem a akreditovaným výcvikem orgány ČAPLD, jejíchž výsledkem jsou schopnosti, vlastnosti, vědomosti a dovednosti odpovídající potřebám práce na lince důvěry.
Po celou dobu práce na lince důvěry vystupuje jako člen týmu a má k dispozici supervizi a podporu. Supervize jeho práce je pro něj povinná.
Pomoc na E-linka důvěry je dosažitelná v daném časovém limitu. Pracovník linky důvěry se v průběhu služby nesmí zabývat činnostmi, které ho odvádějí od práce na lince a v systému E-linka důvěry.
Pokud potřebujete pomoc v akutní krizi a v chatu není žádný dostupný operátor, využijte prosím telefonického kontaktu s linkou důvěry.