Naše nezisková organizace sídlí v Olomouci. Již 20 let tady pomáháme těm, kterým jejich zdraví nebo vysoký věk neumožňuje žít naplno nebo se potýkají s nějakou obtížnou životní situací.
Nejčastěji u nás pomáháme lidem řešit finanční a dluhové obtíže, vyřizovat důchod a sociální dávky, hledat bydlení nebo zaměstnání. Chceme, aby všichni měli možnost plnit si své sny, žít spokojeně a nezávisle.
Pokud si nejste jistí, jestli se s námi máte spojit ohledně nějaké nesnáze, prostě nás kontaktujte. Společně Vaši situaci probereme a poradíme Vám, na koho se obrátit.
Pracují u nás odborní poradci, zkušení sociální pracovníci, ale i lidé, kteří si tyto situace zažili a teď pomáhají dalším.
Podporu při hledání řešení Vám můžeme poskytovat na osobních schůzkách – konzultacích v prostorách naší organizace nebo také přímo v terénu (například při jednání s úřady).
Od roku 2007 poskytujeme registrovanou službu Odborné sociální poradenství formou ambulantní a terénní.
Pomáháme zejména v oblasti dluhového a finančního poradenství lidem se zdravotním znevýhodněním a seniorům.
Usilujeme o to, abychom lidem napomáhali k samostatnosti:
Kdy a kde nás najdete?
Wurmova 7, 779 00 Olomouc
Vždy Po-Pá 8:00-15:00, Pá- individuální konzultace po domluvě
Obrátit se na nás můžete v mnoha situacích:
Co Vás čeká?
Zkontaktovat nás můžete osobně, telefonicky, e-mailem nebo přes Skype. Domluvíme si osobní setkání nebo budeme spolupracovat na dálku.
Sdělíme Vám informace o naší organizaci, o Vašich právech a povinnostech, průběhu spolupráce a pokud budete souhlasit, uzavřeme ústní smlouvu o poskytování služby a můžeme začít.
Budeme po Vás potřebovat pravdivé a nezbytné údaje o situaci, kterou u nás chcete řešit, abychom Vám dokázali co pomoct. Nic navíc nám říkat nemusíte. Vše, co nám sdělíte, je u nás v bezpečí. Bez Vašeho souhlasu nikomu nebudeme říkat, že k nám chodíte a co u nás řešíte – to ani nesmíme, protože jsme ze zákona vázáni mlčenlivostí.
Pomůžeme Vám zorientovat se v situaci a v možnostech jejího řešení. Vždy se Vám snažíme srozumitelně předat veškeré informace, které potřebujete, abyste se mohli rozhodnout, jak chcete v řešení problému postupovat. Komunikaci přizpůsobíme Vám, je pro nás totiž důležité, abyste všemu rozuměli.
Vy jste ten kdo rozhoduje, jaký postup a řešení zvolí, my Vás poučíme o rizicích a následcích, ale vždy respektujeme Vaše rozhodnutí.
Nehodnotíme Vás. U nás se za vzniklou situaci nemusíte stydět, my Vás soudit nebudeme.
Setkávat se můžeme buď u nás na Wurmově 7 v Olomouci, nebo pokud Vám to zdravotní stav neumožňuje, přijdeme my k Vám domů, do nemocnice, nebo jinam dle domluvy. S Vaší situací Vám pomůžeme i přes telefon, email nebo Skype.
Pokud máte tělesný handicap, duševní onemocnění, chronické onemocnění nebo smyslový či kombinovaný handicap, lehký mentální handicap, jste osobou blízkou nebo pečující a máte minimálně 18 let nebo jste seniorem, je naše služba určena Vám.
Službu poskytujeme na adrese Wurmova 7, Olomouc 779 00, nebo terénně do vzdálenosti 20 km od sídla organizace. Můžete se s námi spojit také telefonicky, emailem nebo přes Skype.
Pokud jste se v tomto popisu nenašli a potřebujete pomoci, obraťte se na nás. Rádi Vám doporučíme jinou sociální službu, která bude lépe vyhovovat Vašim potřebám.
Poslání služby
Posláním služby je poskytovat odborné sociální poradenství osobám starším 18 let se zdravotním znevýhodněním, seniorům a osobám o ně pečujícím.
Podporujeme je při řešení jejich nepříznivé sociální situace tak, aby ji co nejsamostatněji zvládly vyřešit a mohly se ve svém životě co nejvíce společensky uplatnit.
Služba je poskytována formou ambulantní i terénní.
Cíle služby
Cílem služby je předání kompetencí uživateli, který dokáže samostatně vyřešit svou obtížnou sociální situaci a společensky se uplatnit.
Principy služby
Bezplatnost – služba je vždy poskytována bezplatně.
Anonymita – pokud si to přejete, můžete zůstat v anonymitě, můžete si vymyslet přezdívku, pod kterou Vás máme oslovovat.
Diskrétnost, mlčenlivost – informace, které nám sdělíte jsou u nás v bezpečí, bez Vašeho souhlasu se nikdo nedozví, že naše služby čerpáte.
Bezpečný prostor – konzultace u nás probíhají v oddělených místnostech, které zajišťují diskrétnost. Pokud se sejdeme mimo naše prostory, neřešíme citlivé záležitosti v doslechu třetích osob.
Individuální přístup – ke všem přistupujeme individuálně, službu i komunikaci přizpůsobíme Vašim potřebám.
Podpora samostatnosti a informovanosti, svobodné rozhodování – získáte dostatek informací, abyste situaci porozuměli a mohli se při jejím řešení informovaně rozhodnout; Vy jste ten, kdo rozhoduje, jak se získanými informacemi naloží.Můžete odmítnout námi nabízené řešení, Vaše rozhodnutí vždy respektujeme. Předáváme informace tak, abyste si byli vědomi rizik a následků.
Partnerský přístup – nerozhodujeme za Vás, nezastupujeme Vás, jsme partnery při řešení Vaší situace.
Žádná diskriminace, rovný přístup ke všem, nestrannost – všem uživatelům nabízíme stejné podmínky bez ohledu na pohlaví, společenský status, náboženství apod.
Respekt jedinečnosti každého, zachování důstojnosti
Nehodnotící přístup – nehodnotíme Vás ani Vaši situaci, pomáháme ji řešit.
Vedení k samostatnosti – učíme, jak nepříznivé situaci v budoucnu předcházet, nebo jak ji vyřešit co nejsamostatněji.
Profesionalita a odbornost – splňujeme povinné vzdělání dle zákona o sociálních službách
Základní pravidla
To, co chcete řešit odpovídá činnosti naší služby
Máte motivaci svou situaci v rámci služby řešit
Souhlasíte s Podmínkami pro poskytování služby, které Vám vysvětlíme při první návštěvě
Budete dodržovat pravidla slušného chování – v případě hrubého porušení s Vámi můžeme ukončit spolupráci
Budete chodit na domluvené schůzky včas
V případě, že na schůzku nemůžete dostavit, dáte nám o tom vědět, pokud je to možné, předem, nejpozději však do 7 dnů
Pokud se potkáme v místě, kde se poskytují placené služby (např. kavárna), hradí si každý svou útratu sám
Poskytnete nám pravdivé údaje, abychom Vás mohli podpořit v nepříznivé sociální situaci
Spolupráci s námi můžete ukončit kdykoliv i bez udání důvodu
Z naší strany můžeme službu ukončit, pokud 3x nepřijdete bez omluvy, opakovaně se chováte agresivně, 30 dní nás nekontaktujete, dlouhodobě nespolupracujete na dosažení svých cílů
Vaše práva
Právo na důstojné zacházení, respektování jedinečnosti a vedení k samostatnosti.
Právo poskytnutí služby bez ohledu na pohlaví, rasu, etnickou příslušnost, mateřský jazyk, pohlaví, rodinný stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.
Právo na zajištění vstřícné a ničím nerušené atmosféry během konzultací i vzdělávacích aktivit.
Právo na soukromí: jednat v konzultační místnosti bez přítomnosti ostatních pracovníků, pokud k tomu uživatel nedal souhlas
Právo kdykoliv službu ukončit, a to bez udání důvodu.
Právo čerpat službu po dobu jednoho roku, s možností prodloužení dodatkem.
Právo podat si stížnost na kvalitu či způsob poskytování sociální služby. Tuto stížnost nemusí podepisovat.
Právo na veškeré informace, které se jej týkají, právo požádat o výpis ze své osobní dokumentace vedené v rámci služby.
Právo přizvat si s sebou na konzultaci další osoby – informuje o tom svého konzultanta před začátkem konzultace.
Právo nesdělit svou diagnózu.
Právo požádat o změnu svého hlavního konzultanta.
Právo vyjádřit se k poskytování služby – schránka důvěry, kniha připomínek a podnětů, sdělení pracovníkům, evaluační dotazníky.
Právo odmítnout nabízené řešení.
Právo na ochranu osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb. Toto právo platí i po ukončení čerpání služby.
Vaše Povinnosti
Poskytnout konzultantovi pravdivé a nezbytné údaje k efektivnímu řešení své sociálně nepříznivé situace za účelem poskytnutí odpovídající pomoci.
Plánovat společně se svým konzultantem průběh poskytování sociální služby.
Docházet včas na předem smluvené konzultace/kurzy. V případě zjištění, že se nebude moci dostavit, předem se z činnosti omluví. Pokud není možné omluvit se předem, vysvětlí svoji nepřítomnost nejpozději do 7 dnů.
Pokud uživatel a pracovník konzultují v místě, kde se poskytují placené služby (např. kavárna), hradí si uživatel i pracovník svoji úhradu sám.
Dodržovat zásady slušného chování – v případě porušení má vedoucí služby pravomoc zakázat docházení na vybrané aktivity po dobu jednoho měsíce.
V případě zapůjčení knihy má uživatel povinnost ji i po skončení čerpání sociální rehabilitace vrátit. Pokud výpůjčku ztratí, je povinen ji finančně uhradit.
Pravidla skupinových aktivit služby sociální rehabilitace Restart
Uživatelé mají povinnost na skupinových aktivitách respektovat účast ostatních uživatelů a nenarušovat průběh setkání (např. hluk, křik, apod.)
Uživatelé mají povinnost podepisovat se v rámci skupinových aktivit do prezenční listiny.
Uživatel může nastoupit do kurzu nejpozději měsíc po jeho zahájení.
Doporučení pro uživatele
Informovat pracovníky o možných rizikových situacích souvisejících se zdravotním stavem uživatele a jejich řešením (příklad: epilepsie, narkolepsie, možnost astmatického záchvatu apod.)
Pokud máte tělesný, mentální nebo smyslový handicap, trpíte nějakou duševní nesnází, která je dlouhodobá a potřebujete podpořit. Obraťte se na nás.
S čím Vám můžeme pomoci?
Zavolejte nám nebo napište a pojďme se potkat!
Telefon: 587 406 126
Email: jsme@iporadna.cz
Kdy a kde nás najdete?
Wurmova 7, 779 00 Olomouc
Vždy Po-Pá 8:00-15:00, Pá- individuální konzultace po domluvě
Podporu při řešení Vaší životní situace Vám můžeme poskytovat na osobních schůzkách – konzultacích v prostorách naší organizace.
Také Vám můžeme nabídnout podporu přímo v terénu, např. při jednání s úřady. Spojit se s námi můžete přes telefon, email či skype.
Vzdělávací a tvořivé aktivity probíhají v předem stanovených termínech v zázemí organizace.
V čem Vás můžeme podpořit?
Pokud Vás omezuje tělesný handicap, duševní onemocnění, chronické onemocnění nebo kombinovaný handicap a máte minimálně 18 let je naše služba určena Vám.
Pokud jste se v tomto popisu nenašli a potřebujete pomoci, obraťte se na nás. Rádi Vám doporučíme jinou sociální službu, která bude lépe vyhovovat Vašim potřebám.
Službu poskytujeme na adrese Wurmova 7, Olomouc 779 00, nebo terénně do vzdálenosti 20 km od sídla organizace.
Poslání služby
Posláním služby sociální rehabilitace je podporovat dospělé osoby se zdravotním handicapem, které se nacházejí v nepříznivé sociální situaci. Tyto lidi vedeme k samostatnému a zodpovědnému zvládání běžných životních situací, a to formou ambulantní i terénní.
Cíle služby
Cílem služby je, aby uživatel získal dovednosti k samostatnému a zodpovědnému vyřešení své nepříznivé sociální situace a zvládání běžných životních situací v oblastech:
Finanční situace (domácí rozpočet, dluhová situace)
Péče o sebe a své fyzické, duševní či duchovní zdraví (úprava zevnějšku, zvládání stresu, sebevědomí, relaxace, zajištění potřebných kompenzačních pomůcek, zdravý životní styl)
Hledání vhodného bydlení (získání dovedností pro nalezení vhodného bydlení)
Hledání vhodného zaměstnání (životopis, motivační dopis, nácvik pohovoru, bilanční diagnostika, jednání se zaměstnavatelem)
Zlepšení komunikačních dovedností (asertivita, navazování společenských kontaktů)
Využívání běžně dostupných služeb (např. pošta, banka, knihovna, úřad práce, zdravotnické zařízení…)
Řešili občanské záležitosti (zdravotní a sociální pojištění, platnost osobních dokladů atd.)
Principy služby
Respektování uživatelovy jedinečnosti a vedení k samostatnosti.
Vytvoření bezpečného prostředí
Svobodné rozhodování uživatele – sociální pracovník překládá možnosti řešení uživatelovi situace, nerozhoduje za něj
Nestrannost – sociální pracovník poskytuje rady všem uživatelům bez ohledu na společenský status, pohlaví,…
Profesionalita a odbornost při poskytování sociálních služeb
Ochrana osobních údajů
Individuální přístup
Nehodnotící přístup
Základní pravidla
To, co chcete řešit, odpovídá činnosti naší služby
Máte motivaci svou situaci v rámci služby řešit
Souhlasíte s Podmínkami pro poskytování služby, které Vám vysvětlíme při první návštěvě
Budete dodržovat pravidla slušného chování – v případě hrubého porušení s Vámi můžeme ukončit spolupráci
Budete chodit na domluvené schůzky včas
V případě, že na schůzku nemůžete dostavit, dáte nám o tom vědět, pokud je to možné, předem, nejpozději však do 7 dnů
Pokud se potkáme v místě, kde se poskytují placené služby (např. kavárna), hradí si každý svou útratu sám
Poskytnete nám pravdivé údaje, abychom Vás mohli podpořit v nepříznivé sociální situaci
Na co máte právo?
Právo na soukromí: jednat v konzultační místnosti bez přítomnosti ostatních osob, pokud k tomu nedáte souhlas
Právo přizvat si k jednání třetí osobu
Právo nahlížet do své dokumentace
Právo podat stížnost; právo požádat o změnu pracovníka
Právo kdykoliv ukončit smlouvu, a to i bez udání důvodů
Právo odmítnout nabízené řešení
Pokud se potýkáte s duševním onemocněním, podporu Vám rád poskytne náš peer konzultant Tomáš Tylich, dlouholetý předseda celostátní pacientské organizace Kolumbus, působící i v Olomouci.
Peer je člověk, který si sám prošel nějakou životní zkušeností, čerpá z ní a pomáhá dalším lidem jejich nesnáze zvládnout.
Stačí zavolat a domluvit si schůzku každé úterý a pátek.
Telefon: 739 613 085
Vracím lidem víru ve vlastní síly učím je samostatnosti.
Vedu lidi, aby pracovali na sobě a nikdy nic v životě nevzdávali.
Lidem s duševním onemocněním vytvářím pocit bezpečí, že nejsou na to sami, že vždy si mohou říct o moji pomoc.
Najít v sobě odvahu říct si o pomoc, není slabost, ale první krok k lepšímu, spokojenějšímu životu.
Jsem parťák do každého počasí. Jsem s lidmi když se bojí, když se radují, když pláčou, když mi říkají co by chtěli ještě v životě prožít.
Bojuji proti stigmatizaci lidí. Za svoje zdraví se před nikým a nikdy nemusí nikdo stydět.
Duševní zdraví je stejně důležité jako tělesné, fyzické zdraví. Bez duševního zdraví není ani fyzické zdraví.
Mým cílem je stát jednou spolu s nimi na stupni vítězů a držet je za ruce. Ten krásný pocit nelze zaplatit žádnými penězi.
Všichni lidé dříve nebo později dojdou k poznání, že zdraví či tělesné nebo duševní je nejcennější ze všeho co v životě mají. Péče o svoje zdraví byla tou nejlepší investicí, kterou v životě udělali.