Posláním Občanské poradny SPOLEČNĚ-JEKHETANE je poskytovat informace, rady, aktivní pomoc a asistenci lidem v nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit sami.
Nepříznivá sociální situace je chápána jako situace, kdy zájemce:
Občanská poradna SPOLEČNĚ – JEKHETANE usiluje o to, aby uživatelé byli schopni samostatně řešit běžné záležitosti svého života, znali svá práva a povinnosti, byli zodpovědní a dokázali posoudit důsledky svého jednání.
Posláním služby je zmocnit klienta, aby si uměl pomoci sám.
Služba je určena lidem, kteří neznají svá práva a povinnosti, neumí nebo nemohou je uplatňovat a z toho důvodu je, nebo může být, omezen jejich přístup k běžným zdrojům společnosti (vzdělání, zaměstnání, veřejné služby, hmotné zajištění).
Podílí se na činnosti Asociace občanských poraden a společně upozorňují příslušné státní a místní orgány na nedostatky legislativy a na neřešené problémy občanů ve snaze ovlivnit vývoj politiky a sociálních služeb.
Občanská poradna spolupracuje na místní úrovni s veřejnou správou a samosprávou při řešení problémů občanů, na optimalizaci úředních postupů a na hledání nových možností řešení problémů prostřednictvím upozorňování na nedostatky legislativy, vznášení připomínek a podnětů k příslušným správním orgánům, medializace kazuistik uživatelů apod.
Služba je poskytována v rámci Moravskoslezského a Olomouckého kraje.
U Tiskárny 3,
702 00 Ostrava-Přívoz
Tel.: 596113890, 602248693
www-stránky: www.jekhetane.cz
e-mail: poradna@jekhetane.cz
Bc. Pavla Malinková
Nejvyšší dosažené vzdělání:
VŠ sociální, zaměření sociální práce
Praxe:
1996-2016 – sociální pracovnice v centru pro osoby se zdravotním postižením
2016-dosud- poradenský pracovník v občanské poradně
Mgr. Šárka Šmídová
Nejvyšší dosažené vzdělání:
VŠ sociální, zaměření sociální práce
Praxe:
2006-dosud poradenský pracovník v občanské poradně