Dobrý den, chci se zeptat, pokud mi přišlo poštou od mssz brno posudek o invaliditě, daloi mi 3.stupeň, jestli mám nárok na průkazku ztp, jestli ano, tak kde mohu uplatnit svůj nárok na tuto průkazku asi na pracovním úřadu? A lze již nyní pouze s posudkem nebo musím počkat až mi přijde poštou rozhodnutí? Děkuji a zdravím. |

21.12.2020 17:22: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D. |
Dobrý den Děkujeme za důvěru, s níž se na nás obracíte. Ptáte se na nárok na průkaz OZP ve stupni ZTP. Bohužel směšujete 2 na sobě nezávislé věci. Invalidita je posuzována ve vztahu k procentní ztrátě práceschopnosti. Podle toho je pak přidělen ID 1., 2. nebo 3. stupně. Průkaz ZTP řeší zákon č. 329/2011 sb. o dávkách pro osoby se zdravotním postižením (OZP). Posuzována je schopnost pohybu, orientace a komunikace. O průkaz se žádá na ÚP (odd. pro OZP a seniory), kde Vám dají příslušný formulář. Lze si ho i stáhnout z internetu. Posuzování pro ÚP dělají lékaři MSSZ, kteří vycházejí ze zprávy od Vašeho praktického lékaře a dalších lékařů, kteří Vás mají v péči. Je žádoucí, aby tyto podklady, které si posudkoví lékaři vyžádají, byly co nejčerstvější. Po posouzení je vydáno rozhodnutí o přiznání či nepřiznání průkazu. Pokud Vám bude průkaz přiznán, máte nárok na příspěvek na mobilitu (550,-/měsíčně) a tzv. parkovací kartu. Doufám, že Vám naše rada pomůže a přejeme Vám hodně štěstí. Za tým poradny Libor Novosád |
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .