Dobrý den mám dotaz je mi 16 let vím že je to možná trochu předčásné. Ale chci se zeptat když mám mentální retardaci,sociální fobii a příznaky autismu zda bych mohl mít v 18 letech řidičský průkaz na osobní automobil. |

06.11.2020 11:39: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D. |
Dobrý den Děkujeme za důvěru, se kterou se na iPoradnu obracíte. Ptáte se, zda i s Vaším postižením (mentální retardace, sociální fobie a příznaky autismu) byste mohl získat v 18 letech řidičský průkaz (ŘP) na osobní automobil. Bohužel nepíšete, jaká je hloubka či rozsah a projevy Vašeho postižení, takže Vám popíši podmínky, které musíte k získání ŘP splnit. Nejprve musíte úspěšně absolvovat Autoškolu. K přihlášce do AŠ je nutné přiložit zprávu od lékaře, který posoudí, zda jste schopen Autoškolu absolvovat a posléze bezpečně řídit automobil. U ŘP je klíčový názor praktického lékaře, který může dle svého uvážení ještě svoje stanovisko opřít o vyjádření klinického psychologa nebo psychiatra (což se týká Vašeho postižení). Takže jednoznačně je nutné začít u praktického lékaře, který Vás pro objektivitu svého posouzení pošle na vyšetření k výše zmíněným specialistům. Doufám, že Vám naše rada pomohla, a přeji vše dobré. S pozdravem Libor Novosád, za tým iPoradny |
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .