Dobrý den, během čtvrt roku jsem měla dvě ataky rotační závratě, která se projevila při otočení v postele. Závrať trvala zhruba hodinu a musela jsem setrvat v jedne poloze, max se otočit na levý bok ( na pravém jsem se točila ). U závratě jsem nikdy nezvracela, nebo neměla jiné problémy. Po první atace jsem byla na neurologii , mr mozku, kardio a ORL vše v normě. Pak byla druhá závrať, tu jsem neřešila a měsíc po ní začal tlak a bolest v pravém uchu, byla jsem znovu na ORL pohotovosti kde mě na audio zjistili horší sluch a pozitivní VHIT, jinak všechny zkoušky ( unterberger, romberg, nystagmus)a manévry negativ nasadili kortikoidy, betaserc a poslali dom ( stav po perifer.vestibular syndromu ). Tlak a píchání v uchu i po dobrání kortikoidů se vrací..dva dny dobrý pak tři dny hodně a pořád dokola...byla jsem tedy opět už u svého ORL lékaře - ten nic nenašel, audiometrie tentokrát v pořádku, opět negativní veskere zkoušky rovnováhy a poslal mě dom s tím že to bude centrálního původu. Takže úplný opak od pohotovosti. Zajímalo by mě kde by tedy mohl být problém...na netu čtu různé diagnózy a tím se akorát stresuji, děsí mě třeba takový Menier ale tinnitus, ani poruchu sluchu u závratě nemám. Může to být od krční páteře ( se zády mám problémy dlouhodobě ) ? Děkuji za odpověď.

06.11.2020 11:47: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D.
Vážená paní,
děkujeme Vám za důvěru, se kterou se obracíte na iPoradnu. Píšete, že máte rotační závratě a že jste navštívila odborníky z neurologie, ORL atd. Na Váš dotaz bohužel odpovědět nemůžeme. Pro posouzení Vašeho zdravotního stavu a určení diagnózy je třeba osobní návštěva u odborného lékaře. Takto na dálku by žádný lékař nemohl Vaše obtíže posoudit a poradit Vám. Odpověď by mj. mohla být jen spekulativní a to si žádný soudný lékař nevezme na svědomí. Dle popisu Vašich potíží je zřejmé, že by to chtělo komplexní vyšetření a delší sledování Vašich obtíží a jejich spouštěčů.
Můžete se za tím účelem podívat na stránky https://www.znamylekar.cz/
Přeji Vám dostatek trpělivosti a brzké vyřešení vašeho problému.
Jitka Fialová a Libor Novosád
z. s. InternetPoradna.cz