Dobrý den, chci se zeptat, zda v nějakém Domově pro osoby se zdravotním postižením (kdekoli v ČR) existuje možnost diagnostického přechodného pobytu klienta. Jedná se o dospělou ženu s progresivním zdravotním kombinovaným postižením, kde by kompletní diagnostika jednotlivých funkcí pomohla při práci s klientkou ve stávajícím zařízení sociálních služeb. Na internetu se nám nepodařilo nic najít. Děkuji.

09.08.2019 08:10: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D.
Dobrý den,
Děkujeme za Vaši důvěru. Ani se nedivím, že jste na webu nic nenašli, protože pokud je mi známo, tak takovou službu žádný DOZP neposkytuje.
Mohlo by Vám však pomoci školské poradenské zařízení typu Speciálně pedagogického centra, která se specializují na jednotlivé druhy postižení, nebo Pedagogicko-psychologická poradna, která má všeobecné zaměření. Obě tyto poradny dělají diagnostiku a vydávají doporučení, jak s danou osobou pracovat. Popř. můžete dle převládajícího postižení Vaší klientky požádat o pobyt ve specializované léčebně, která by měla také být schopná vypracovat doporučení, ohledně práce s klientkou. Poslední možnosti jsou školská pobytová zařízení typu diagnostického ústavu, který se zaměřuje na děti a mládež s poruchami chování, ADHD a podobně, ovšem je otázkou, zda by takový pobyt klientce pomohl (riziko šikany, zneužívání atp.).
Také byste mohli do DOZP pozvat na více dní speciálního pedagoga, psychologa a další odborníky, kteří by mohli klientku diagnostikovat v jejím přirozeném prostředí.
Mrzí nás, že nemáme pro Vás lepší odpověď.
S pozdravem Libor Novosád
p.s.
Ještě jsem si vzpomněl, že když jsem pracoval v DOZP, tak jsme naše klienty posílali do Černovic. Ovšem je to již 7 let, tak nevím, jestli po transformaci z ÚSP na DOZP Kopretina tuto službu poskytují. Přikládám odkazy:
http://www.domovkopretina.cz/
https://www.zivefirmy.cz/diagnosticky-ustav-socialni-pece-cernovice_f358101