Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je možné žádat o invalidní důchod pokud se mému muži stala nehoda a při ní přišel o část čtvrtého prstu a částečně o třetí a pátý prst levé ruky. Děkuji za odpověď.

14.04.2019 10:36: Pastorková Radmila, MUDr.
Žádat o invalidní důchod samozřejmě možné je, nepotřebujete k tomu žádná další doporučení, stačí jít podat žádost na důchodové odd. OSSZ dle místa trvalého bydliště, přiznání invalidity je ale jiná záležitost, jde o lékařské zhodnocení, které je komplexní, takže zahrne i hodnocení případných dalších nemocí a také pracovního zařazení a i když žádost podáte, není jednoznačné, zda bude vyhověno. Záleží na funkčním nálezu, jaké po rehabilitacích a ukončení léčby zůstaly následky a jaké je skutečné funkční omezení, taky je důležité, zda se jedná o dominantní končetinu atd.
zkuste to, uvidíte, držím palce