Dobrý den, prosím o vysvětlení následujícího problému. Syn (45 let) je na invalidním vozíku po amputaci obou dolních končetin a je schizofrenik. Má vlastní bydlení v DPS. Několik let jezdil os. autem s ručním řízením. Vzhledem k tomu, že situaci už psychicky nezvládal, byl nucen auto prodat. Veškeré synovy potřeby co se týká dopravy vyřizujeme my, rodiče. Získala jsem neověřenou informaci, že z výše uvedených důvodů bychom mohli, my rodiče,zažádat o příspěvek na zakoupení staršího automobilu.
Prosím Vás o sdělení, jaké máme možnosti pro získání tohoto příspěvku. Předem děkuji za Vaši odpověď. S pozdravem Pastelka

10.10.2018 17:01: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D.
Dobrý den,
Děkujeme za Váš dotaz i důvěru.
Pokud nemá Váš syn soudem omezenou svéprávnost a vy-rodiče nejste jeho opatrovníky, musí si dle Zákona č.329 zažádat jedině váš syn. Vzhledem k amputaci dolních končetin má slušnou šanci příspěvek na zakoupení vozidla získat.
Není přitom rozhodující, kdo vozidlo bude řídit. Podmínkou však je, aby vozidlo bylo využíváno ve prospěch toho, komu byl příspěvek přiznán. Např. bezplatná (tj. bez dálniční známky) jízda po dálnici je možná jen, pokud oprávněná osoba (váš syn) je držitelem průkazu ZTP nebo ZTP/P a bude tímto autem přepravována.
Doufáme, že jsme vám poskytli potřebnou informaci, popř. neváhejte se na nás ještě obrátit.
S pozdravem,
Libor Novosád