Dobrý den,
jsem držitelkou průkazu ZTP s trvalým pobytem ve středočeském kraji, ale žijící v Praze. Ke dni 31.12.2017 mi končí platnost průkazu, proto jsem si ke dni 1.11.2017 podala novou žádost, když jsem k dnešnímu dni volala na úřad, abych si ověřila, jak to s žádostí vypadá, bylo mi sděleno, že posudková komise se nyní zabývá žádostmi, které byly podány červen/ červenec 2017, je nějaká možnost, na koho se obrátit? To, že si budu muset pořídit "lítačku" na MHD až takový problém není, ale jelikož je v Praze téměř všude modrá zóna a nemám trvalé bydliště v Praze, nebudu mít kde zaparkovat. Děkuji Vám za případné informace, jak v tomto případě postupovat. S pozdravem a přáním hezkého dne Eliška

07.12.2017 08:27: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D.
Dobrý den paní Eliško
Situace, kterou popisujete je bohužel poměrně častá a je dána přeplněností a nepružností Lékařské posudkové služby. V praxi se stává, že žadatel čeká na posouzení svého zdr. stavu i několik měsíců, a proto bývá nutné žádost podat s větším předstihem. I tak dochází k tomu, že se žadatel ocitá ve „vakuu“ – starý průkaz mu již neplatí a nový ještě nemá přiznaný. Krom MHD a parkování přicházíte i o bezplatnou jízdu po dálnici atd.
Řešení je jen na vstřícnosti ÚP. Pokud jste již průkaz měla a na Vašem zdr. stavu se nic nezměnilo, resp. nezlepšilo, mohlo by být posouzení ve zkráceném režimu. Rovněž tak byste mohla mít ke starému průkazu potvrzení z ÚP, že je v řízení vystavení nového průkazu. Ovšem povinností ÚP to není, takže opravdu záleží na dohodě s nimi.
Když to nedopadne, nezbývá Vám asi nic jiného, než využívat sběrná parkoviště na okrajových stanicích metra apod. Samozřejmě je možné, že policie při případné kontrole nebude chtít vidět druhou stranu parkovacího průkazu, na níž je vyznačena jeho platnost, odpovídající platnosti průkazu ZTP, a spokojí se s vizuální kontrolou označení na vozidle. Zda budete riskovat možnou pokutu, je však na Vás.
Mrzí mne, že Vám nemohu dát příznivější radu či informaci. Přeji Vám vše dobré,
Libor Novosád