Jsem invalidní 3. stupně po nehodě a nemohu najít práci. Mám nízký důchod a dostávám doplatek na živobytí, musím si platit léky a nyní potřebuji opravit zuby a zubní protézu, nemám na to, mohu dostat nějaký příspěvek ? Děkuji

13.11.2017 17:19: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D.
Dobrý den,
Děkuji za důvěru, s níž se na nás obracíte.
Ptáte se, zda máte možnost získat příspěvek na stomatologický zákrok a opravu zubní protézy. Bohužel takový příspěvek neexistuje, přestože jde o poměrně vysoké částky za tyto stomatologicko-protetické služby. Jediné řešení bývá domluva na splátkovém kalendáři, která je však pro stomatology či protetiky-ortodontisty věcí jejich dobré vůle, tzn. nemusejí na ni přistoupit.
Ve svém popisu finanční situace neuvádíte, zda pobíráte příspěvek na péči, jenž by mohl Vaši situaci zlepšit, ačkoliv je primárně určen k jinému účelu. Pokud jej nepobíráte, tak můžete požádat o přiznání Příspěvku na péči (PnP) je podle Zákona č. 108/2006 Sb. Tento příspěvek je určen osobám se zdravotním postižením, které mají významné obtíže v oblasti pohybu, orientace a komunikace i péče o sebe a svoji domácnost, a které potřebují dopomoc či péči druhé osoby. PnP je vyplácen ve výši 880, 4400, 8800 a 13200 Kč měsíčně podle zjištěné míry závislosti na pomoci a službách. O PnP žádáte na Úřadu práce – odd. sociálních dávek pro OZP a seniory.
Přeji Vám hodně štěstí.
Libor Novosád