Navštivte naši poradnu v OLOMOUCI:
Poradna pro osoby se zdravotním znevýhodněním
Tel. 587 406 126, 774 724 877, olomouc(a)iporadna.cz
Skype: poradna.pro.ozz
Poradna pro osoby se zdravotním znevýhodněním
Tel. 587 406 126, 774 724 877, olomouc(a)iporadna.cz
Skype: poradna.pro.ozz
AKTUÁLNĚ
Nová kniha:
Žena v polární noci, e-kniha
Podtitul: Rok na Špicberkách
Ritter, Christiane
„Všeho nech a přijeď za mnou!“
Právě tohle napsal své mladé ženě její manžel, který se v té době živil jako lovec kožešin na Západním Špicberku. A Christiane, vzdělaná mladá umělkyně ze zámožné rodiny, skutečně opustila klidný život u rodičů i malou dcerku a vydala se na nehostinný Sever.
Příběh vznikl ve čtyřicátých letech dvacátého století. Autorka své zážitky popisuje s neobyčejným pragmatismem a humorem, který tu a tam připomene slavnou knihu Vejce a já. Christiane, jako správná hospodyňka vybavená například sušenou petrželkou do polévky, připluje na Špicberky. Po počátečním šoku při spatření dřevěné chýše potřené dehtem, kterou jí manžel připravil spolu s mladým Norem, který dvojici pomáhá a má jim během polární noci dělat společnost, zjišťuje, že téměř jediným zdrojem potravy a vitaminů pro ně bude tulení maso. Poté co se mladé ženě podaří polidštit a zútulnit staromládeneckou domácnost, začne vnímat ohromující krásu a sílu severské přírody a oceňovat samotu poskytující možnost hluboké kontemplace. Později se dokáže nadchnout i nádherou půl roku trvající polární noci, popisuje různé zajímavé aspekty existence v severských podmínkách a životy obyvatel Špicberků a s odhodlaností sobě vlastní se přenáší přes drsné stránky života na Severu.
Příjemné, vtipné čtení, psané stále živým jazykem, které poutavě zachycuje dobové reálie a v Německu se dočkalo již šestnácti vydání.
Žena v polární noci, e-kniha
Podtitul: Rok na Špicberkách
Ritter, Christiane

Ukázku z knihy a více informací najdete na www.portal.cz
NAŠE ANKETA
NOVÉ ODPOVĚDI
dotazník:
Dobrý den Magdo,
děkujeme za nabídku. Napsala jste nám do prostoru, kam se za...
titulky na Tv pro neslyšící: Dobrý den, Děkujeme Vám za důvěru, se kterou se obracíte na Iporadnu. Píšete...
nárok na kompenzační pomůcky; ztráta sluchu: Dobrý den paní Hanko, děkujeme za důvěru, s jakou se obracíte na iPoradnu. ...
nedoslýchavost; invalidní důchod;: Dobrý den, děkujeme za důvěru, s níž se na nás obracíte. K Vašemu dotazu: Jen...
titulky na Tv pro neslyšící: Dobrý den, Děkujeme Vám za důvěru, se kterou se obracíte na Iporadnu. Píšete...
nárok na kompenzační pomůcky; ztráta sluchu: Dobrý den paní Hanko, děkujeme za důvěru, s jakou se obracíte na iPoradnu. ...
nedoslýchavost; invalidní důchod;: Dobrý den, děkujeme za důvěru, s níž se na nás obracíte. K Vašemu dotazu: Jen...
NEJČTENÉJŠÍ ČLÁNKY
NOVĚ V DISKUZI
tinitus:
www.tinnitushelp7.webnode.cz ...
nárok na důchod: Dobrý den. Jsem od narození sluchově postižená s prognózou úplné hluchoty. Ta se...
tinitus: Dobrý den, mně se podařilo tinnitus úplně vyléčit a napsal jsem o tom knihu - Vý...
Tinitus 2: Ivana - nezkoušela jste polohovací cvičení? Právě mám za sebou první zkušenost s...
nárok na důchod: Dobrý den. Jsem od narození sluchově postižená s prognózou úplné hluchoty. Ta se...
tinitus: Dobrý den, mně se podařilo tinnitus úplně vyléčit a napsal jsem o tom knihu - Vý...
Tinitus 2: Ivana - nezkoušela jste polohovací cvičení? Právě mám za sebou první zkušenost s...
Nové články
V době pandemie koronaviru pomáhají neslyšícím v Brně tlumočníci i poradci
06. 01. 2021 10:36 -
InternetPoradna.cz -
Brněnský deník.cz - Pro neslyšící může být běžná komunikace se slyšícím světem větší či menší překážkou. V době covidové, kdy mají ztíženou možnost odezírání a na všechny působí izolace a osamělost, je vše ale ještě o mnoho těžší. Tichý svět nabízí své služby a podporu lidem se sluchovým postižením na pobočkách v deseti krajích.
Výjimka z povinného nošení roušek
23. 11. 2020 10:31 -
InternetPoradna.cz -
TamTam.cz - Ministerstvo zdravotnictví vydalo nové mimořádné opatření ohledně nošení roušek. Žáci a studenti se sluchovým postižením mohou využít výjimku z tohoto opatření.
Národní muzeum pro neslyšící
29. 09. 2020 10:50 -
InternetPoradna.cz -
TamTam.cz - Národní muzeum spustilo na svém webu sekci Národní muzeum bez bariér. Další novinkou jsou pravidelné měsíční komentované prohlídky Historické budovy v českém znakovém jazyce. Na webu Národního muzea v sekci Národní muzeum bez bariér naleznou..
Sluch je druhý nejdůležitější smysl,nepodceňujte varovné signály při jeho ztrátě
05. 07. 2019 10:06 -
Novinky.cz -
Dokážete si představit, že byste už nikdy neslyšeli hlas někoho, koho máte rádi, nemohli se zaposlouchat do zvuků oblíbené hudby nebo šli kolem řeky a nemohli jste si užít její uklidňující šplouchání? Sluch je po zraku právem označován za druhý nejdůležitější smysl. Kromě vnímání různých zvuků a zvukových signálů nám umožňuje se dorozumívat. „Pochvala, povzbuzení a pohlazení slovem je základ každého vztahu,“ říká Petr Křenek, privátní klinický psycholog z Mostu.
Veřejná správa a přístupnost informací osobám se sluchovým postižením
30. 08. 2016 14:28 -
InternetPoradna.cz -
Autor: Zbyněk Vočka, Krajský úřad Olomouckého kraje, odbor sociálních věcí, a Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Ústav speciálně pedagogických studií Veřejná správa a přístupnost informací osobám se sluchovým postižením
Křest knihy Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ
20. 11. 2015 14:50 -
InternetPoradna.cz -
Pokud Vás zaujala kniha z našeho úvodníku v sekci Sluchové postižení, nenechte si ujít setkání s autorkou, na které Vás srdečně zvou nakladatelství Portál a Tichá kavárna, a to 25. listopadu v 17 hodin v Tiché kavárně. Více v přiložené pozvánce.

Spotřebitelské informace jsou přístupnější pro nevidomé a neslyšící uživatele in
19. 11. 2015 12:59 -
Helpnet.cz -
Výrazně citlivou a zvlášť zranitelnou skupinou spotřebitelů jsou lidé se zdravotním postižením. Sdružení českých spotřebitelů se proto již od roku 2012 zaměřuje na zpřístupňování informací o spotřebitelské problematice pro osoby neslyšící a nedoslýchavé a
Lidem se sluchovým postižením se bude u T-Mobile snáze komunikovat
13. 11. 2015 13:14 -
Helpnet.cz -
T-Mobile zavedl ve svých značkových a partnerských prodejnách službu T-Mobile e-Přepis usnadňující komunikaci zákazníkům se sluchovým postižením. Jde o simultánní přepis řeči na dálku, díky němuž může neslyšící či nedoslýchavý pohodlně sledovat odpovědi prodejce na displeji tabletu. Služba je k dispozici zdarma na všech 158 prodejnách operátora.
Simultánní přepis – šance pro ohluchlé a nedoslýchavé osoby
21. 09. 2015 11:34 -
Helpnet.cz -
Ve společnosti je rozšířen mýtus, že každý, kdo neslyší, používá znakový jazyk. Není tomu tak, znakový jazyk zná a používá jen malá část osob se sluchovým postižením. Následující příspěvek u příležitosti zahájení Týdne komunikace osob se sluchovým postižením přibližuje simultánní přepis mluvené řeči, který je optimálním komunikačním systémem pro řádově početnější skupinu ohluchlých a těžce nedoslýchavých osob.
Nevidomí profesionálové pomáhají s komunikací neslyšícím spoluobčanům
29. 06. 2015 10:14 -
Helpnet.cz -
V uplynulých 14 měsících realizovala sociální firma Transkript online spolu s partnery Českou unií neslyšících a občanským sdružením Tyflodrom inovativní projekt s názvem Profesní přednosti nevidomých. V jeho průběhu bylo proškoleno 13 nevidomých osob v dovednosti efektivní komunikace se sluchově handicapovanými, 6 z nich následně absolvovalo odborné zaškolení v práci online přepisovatele mluvené řeči, 2 absolventi výcviku získali zaměstnání u Transkriptu online na pozicích online přepisovatelů, ostatní účastníci výcviku dostanou brigádní příležitost v rámci této profese u jednoho z partnerů projektu.
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .