SLUCHOVÉ POSTIŽENÍ
TĚLESNÉ POSTIŽENÍ
MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ
DROGY A ZÁVISLOSTI
OBČANSKÉ PORADENSTVÍ
DUCHOVNÍ PORADENSTVÍ
PSYCHOL.PORADENSTVÍ
MENŠINY A CIZINCI
ZAMĚSTNANOST

Naši partneři

Lidem se sluchovým postižením se bude u T-Mobile snáze komunikovat

Helpnet.cz, 13. 11. 2015 13:14

T-Mobile zavedl ve svých značkových a partnerských prodejnách službu T-Mobile e-Přepis usnadňující komunikaci zákazníkům se sluchovým postižením. Jde o simultánní přepis řeči na dálku, díky němuž může neslyšící či nedoslýchavý pohodlně sledovat odpovědi prodejce na displeji tabletu. Služba je k dispozici zdarma na všech 158 prodejnách operátora.

Pokud zákazník o T-Mobile e-Přepis požádá, pracovník pobočky mu zapůjčí tablet s aplikací online přepisu a spojí se s přepisovatelem. Od této chvíle se veškerý mluvený projev prodejce přenáší přes mobilní síť do sluchátek přepisovatele a s minimální prodlevou se následně zobrazuje klientovi v textové podobě na displeji tabletu. Kvůli ochraně osobních údajů se přepisy nikde neukládají a ihned po přečtení jsou smazány.

„T-Mobile přináší zákazníkům se sluchovým postižením velkou svobodu v komunikaci – již nejsou odkázáni na částečnou cizí pomoc a získávají jistotu, že zachytí všechny potřebné informace a správně jim porozumí,“ říká prezident České unie neslyšících (ČUN) Martin Novák.

Službu technicky a personálně zajišťuje sociální firma Transkript online ve spolupráci s ČUN. V jejím rámci poskytuje zaměstnání speciálně trénovaným nevidomým přepisovatelům dosahujícím rychlosti psaní přes 500 úhozů za minutu. Tito lidé mají schopnost vysoké koncentrace na mluvené slovo, a využívají tak svoje postižení jako profesní přednost.

Podle odhadů žije v České republice až 500 tisíc neslyšících nebo nedoslýchavých, přičemž znakový jazyk ovládá pouze cca 1,2 % z nich – většinou jde o neslyšící od narození (při ztrátě sluchu úrazem nebo v pozdějším věku je již těžké se znakový jazyk naučit). Zhruba pětina z celkového počtu osob se sluchovým postižením zároveň nepoužívá naslouchadlo. Právě pro tyto osoby představuje písemný záznam mluvené řeči v reálném čase ideální způsob komunikace.



O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996 a od roku 2002 je součástí mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. S téměř šesti miliony mobilních zákazníků je jedničkou na českém mobilním trhu. T-Mobile je ale především integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení nejen pro firmy. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií.



T-Mobile Czech Republic klade důraz na zodpovědný přístup k podnikání a společnosti. Zapojil se do celosvětové iniciativy UN Global Compact a sjednotil své poslání i každodenní činnosti s deseti obecně přijímanými principy společenské odpovědnosti v oblasti lidských práv, pracovních podmínek, ochrany životního prostředí a boje proti korupci.



Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů) a www.prosvetkolemnas.cz (CSR aktivity společnosti).


tisková verze článku


Přidejte komentář:

přezdívka:
e-mail:
Pro ověření prosím vepište do políčka následující číslo číslicemi.
Příklad: stojedenáct = 111.
slovy: čtyřista padesát dvě
číslicemi:
 


Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
Licence Creative Commons
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .