SLUCHOVÉ POSTIŽENÍ
TĚLESNÉ POSTIŽENÍ
MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ
DROGY A ZÁVISLOSTI
OBČANSKÉ PORADENSTVÍ
DUCHOVNÍ PORADENSTVÍ
PSYCHOL.PORADENSTVÍ
E-LINKA DŮVĚRY
MENŠINY A CIZINCI
ZAMĚSTNANOST

Naši partneři
12. 12. 2020 13:05 - Martin
duševní problémy: antidepresiva; vedlejší účinky;
Dobrý den,
rád bych se na Vás prosím obrátil s prosbou o radu ohledně užívání léku Apo Cital a jeho vedlejších účinků. Přítelkyně tento lék užívá již týden (poloviční dávku) a vedlo to již nyní k výraznému zlepšení jejího duševního stavu. Na druhou stranu tím však vznikly jiné problémy - začala trpět silnou nespavostí (s tím spjatou únavou), nevolností (někdy vedoucí až ke zvracení) a bolesti hlavy (pocit tlaku v hlavě). Největším problém je však nespavost a v druhé řadě nevolnost. Je již velmi vyčerpaná, neboť se často budí a celková doba spánku dosahuje max 3h/denně. Lze tyto vedlejší účinky nějak eliminovat, nebo alespoň snížit, prosím? A je pravděpodobné, že tyto vedlejší komplikace brzy odezní...? Mnohokrát děkujeme za Vaši radu a přejeme hezký den!

22.12.2020 08:02: Černá Kateřina, MUDr.
Milý Martine,
děkuji za důvěru v naší poradnu. PO nasazení antidepresiv jako je Apo-Cital se mohou objevit popisované nežádoucí účinky. Zpravidla v průběhu prvních dní vymizí a dále nastupuje léčebný efekt, kterému to ovšem zpravidla trvá kolem měsíce, než se plně projeví. Pokud potíže trvají i týden po užívání léků, tak bych zatím nenavyšovala dávku /obvykle se na první týden píše 10mg tohoto léku, po týdnu se přechází na 20mg/.Pokud jsou příznaky velmi silné, je další možnost ještě trochu dávku ponížit a počkat- tzn.. dát si jen 1/4 dávky. U citlivých osob lze podávat i formou kapek, kde se dávka navyšuje velmi opatrně. Další možnost je úplně vysadit a přejít na jiný přípravek, ale toto bych volila jen jako krajní řešení. Nespavost se dá korigovat dalším lékem se sedativním efektem, který by byl podávám jen dočasně, než se upraví nežádoucí účinky Apo-Citalu. Každopádně je nutné, aby přítelkyně konzultovala stav s lékařem, který lék předepsal, on přesněji vyhodnotí situaci a navrhne řešení.
S pozdravem
MUDr.Kateřina Černá

tisková verze dotazu

Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
Licence Creative Commons
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .