Dobry den,prosim o radu,diky uzkostne poruse jsem se dostal do zavislosti na BZD,absolvoval jsem 5.mesicni odvykacku v PL Sternberk,v soucasne dobe jsem bez jakyhkoli zajmu,smutny,negativni a hlavne porucha rovnovahy-vertigo,ten stav je neunosny a psychiatr to odmita resit,take se mi vratily ty uzkosti,je to muj celozivotni boj,kdy jsem byl hodnekrat hospitalizovan vystridal radu farmak ruznych skupin a opravdu mi pomaha temer vyhradne jen ten clonazepam,ktery mi ale odmitaji predepsat,po terapii v stbk se po vysazeni pohybuji s francouzkou holi a uz mi dochazi trpelivost,prosim o radu jak tu situaci resit,predem dekuji a jsem s pozdravem...

24.06.2020 17:39: Junek Petr, PhDr.
Vážený tazateli,
v dané nelehké situaci je patrně ve hře duální diagnóza, tedy závislost plus další duševní porucha. Zde nezbývá než důsledně postupovat dle rady ošetřujícího lékaře. Můžete rovněž vyslechnout názor ještě dalšího odborníka - toto je právem každého pacienta. Zřejmě - takto na dálku to ale nelze s určitostí posoudit -je pro Vás nezbytná definitivní celoživotní abstinence od bzd a hledání možností, jak toho dosáhnout. Vzhledem k tomu, že jste absolvoval odvykací léčbu, snad by mohla připadat v úvahu doléčovací psychoterapeutická skupina pro závislé (tzv. následná péče) - v ní by se možná dala ovlivnit ta úzkost, zjevně neléčitelná ve Vašem případě farmaky. Ne všichni úzkostní pacienti se stávají rovněž závislými na lécích, v tom je Vaše situace komplikovanější. Tedy: pokud je to jen trochu možné, můžete se po zvážení všech okolností pustit do systematické psychoterapeutické léčby úzkosti.
Somatický doprovod, který popisujete, bohužel patří ke klinickému obrazu Vašich obtíží, nicméně k němu se nemohu kvalifikovaně vyjádřit.
S pozdravem
PhDr. Petr Junek,
klinický psycholog