Dobrý den, potřebuju nutně poradit. Dostala jsem zajmavou pracovní nabídku, která ale souvisí se stěhováním do Prahy. Manžel to v podobných případech už několikrát odmítl, teď argumentuje dětmi a jejich školami. Myslíte, že jsem opravdu sobecká, když jsem zklamaná a chci nabídku přijmout. Myslím si, že děti to pochopí. Mirka

10.03.2020 11:55: Halířová Lenka, Bc.
garantoval Rychlá Kateřina, Mgr.
Milá Mirko,
už to, že nad celou situací přemýšlíte a trápí Vás, je znak nesobeckosti. Z Vaší zprávy cítím, že Vás pravděpodobně Vaše práce baví a naplňuje. Je naprosto v pořádku, že lidé mají touhu přijímat nové pracovní výzvy a realizovat se v pracovním prostředí. Vždyť čas, který člověk stráví v práci, tvoří velkou část lidského života. S novou pracovní pozicí navíc většinou přichází spoustu nových zkušeností i možný profesní posun.
Rozumím, že situace, ve které se nacházíte pro Vás musí být psychicky vyčerpávající a stresující, ale myslete na to, že žádná situace není neřešitelná. Můžete si zkusit sepsat na papír, co od nové práce očekáváte, a jaké pozitivní a negativní změny by rozhodnutí stěhovat se přineslo. Nejen pro Vás samotnou, ale i pro Vašeho manžela a děti. Pravdou je, že Vaše rozhodnutí ovlivní celou rodinu. Potom si naopak můžete představit, co se stane, když vše zůstane při starém a Vy nabídku odmítnete.
Píšete, že jste zklamaná. Nerozumím však přesně z čeho – jestli ze sebe, protože přemýšlíte o přijetí pracovní nabídky napříč tomu, že by to znamenalo životní změnu pro celou Vaši rodinu, nebo třeba z reakce manžela, který Vás ve změně práce nepodporuje. Nevím, z jakého důvodu Váš manžel odmítl stěhování v minulosti, ale je možné, že se svými argumenty snaží zakrýt to, že i on sám se bojí velké životní změny. I on by pravděpodobně musel opustit všechno, co zná, a hledat nové pracovní místo. Možná by bylo fajn si otevřeně promluvit o tom, z čeho má skutečně největší obavy. Z Vaší zprávy bohužel nevím, kolik let je Vašim dětem, ale i s nimi by bylo nejvhodnější celou situaci probrat, bez ohledu na věk.
Do Vašeho rozhodování Vám přeji spoustu štěstí a sil a budu Vám držet palce, abyste situaci co nejdříve vyřešila.
Lenka Halířová