Dobrý den, chtěla bych poradit. Včera jsem došla k názoru že chci okamžitě někam k psychiatrovi či psychologovi.. Už nevím jak žít, u psychiatra mi zjistili,emočně nestabilní poruchu, panickou poruchu, náznaky socialni fobie, depersonalizace a derealizaci.. První termín u psychologa mám v lednu, já už se ale nechci trápit ... Nevím kam mám jet, jsem z nenšího města asi 20km u Domažlic a nevím jak tyhle akutní pomoci fungují.. Prosím poradíte mi ?
Taky se bojím že s tím málem co prožívám mě každý pošle do Háje lidi mají větší problémy..

28.11.2019 14:30: Rychlá Kateřina, Mgr.
Dobrý den,
obecně platí, že kratší objednací lhůty mívají odborníci, kteří nepracují tzv. "na pojišťovnu", nevím však, jestli je ve Vašich možnostech služby psychologa hradit. Možnosti takových služeb můžete najít třeba na adrese znamylekar.cz.
Pokud potřebujete akutní pomoc a cítíte se zle, nebo se Vaše situace zhoršuje, je možné využít krizové centrum, případně krizovou linku. Tam Vás kolegové mohou ve Vaší složité situaci podpořit bez objednání, to znamená, že, pokud napíšete, zavoláte, nebo se dostavíte, budou se Vám věnovat, jakmile budou mít volnou kapacitu.
Využít můžete např. některou z telefonických linek důvěry, nebo se obraťte na naši E-LINKU důvěry, kde máte možnost promluvit si o svých potížích prostřednictvím chatu.
Využít případně můžete také služeb Diakonie Západ, kterou najdete na Prokopově 25 v Plzni. Bližší informace k jejich službám najdete zde.
Rozhodně se nebojte toho, že by Vás někdo posílal do háje, je vidět, že se ve své situaci necítíte dobře a komplikuje Vám život a to je rozhodně důvod nebýt v tom sama a najít pro sebe pomoc. Je dobře, že jste ji pro sebe hledat začala.
Přeji Vám, abyste našla vhodnou pomoc co nejdříve a brzy se Vám ulevilo.
Mgr. Kateřina Rychlá
psycholožka služeb iPoradna a Poradna
z.s. InternetPoradna.cz