Dobrý den, mám u manžela podezření na schizofrenii, on odmítá, že by byl nemocný, nechce podstoupit jakékoliv vyšetření. Život s ním je spíš za hranou snesitelnosti. Poradili byste mi nějaké centrum/odborníka/organizaci, která pomáhá rodinným příslušníkům takto nemocných lidí? Děkuji Renata |

09.10.2019 10:18: Linka důvěry STŘED |
Dobrý den, děkujeme, že jste se na nás obrátila ve chvíli, kdy si nevíte rady. Popisujete nám situaci ohledně Vašeho manžela, u kterého máte podezření na schizofrenii. On však odmítá jak skutečnost, že by mohl být nemocný, tak jakékoliv vyšetření. Také jste se nám svěřila, že život s ním je spíše za hranou snesitelnosti. Potřebujete radu ohledně toho, kam se mohou obrátit rodinní příslušníci takto nemocných lidí. Renato, chtěli bychom nejdříve ocenit Vaši snahu o hledání pomoci pro Vašeho manžela, i když se neustále potýkáte s jeho odmítavými reakcemi. Věříme, že to není jednoduché, a i když máme velmi málo informací, dokážeme si představit, že jste z toho velmi unavená, smutná, bezradná, možná i naštvaná, a také, že máte veliký strach. Nevíme nic o příznacích Vašeho manžela, ale pokud máte podezření na onemocnění schizofrenie, můžete se obrátit na nějakého psychiatra či přímo na psychiatrickou nemocnici, kde by Vám měli zodpovědět Vaše otázky. Třeba to, zda se opravdu může jednat o nemoc, na kterou máte podezření, a jaké jsou možnosti léčby konkrétně u Vašeho manžela, a jak máte postupovat. Léčba takto nemocných je možná ambulantně nebo i formou hospitalizace v psychiatrické nemocnici. Duševní onemocnění se léčí farmaky, ale nezbytná je i psychoterapie - o přesném postupu léčby může rozhodnout pouze psychiatr po důkladném vyšetření. Bohužel je k tomu vždy zapotřebí souhlas člověka, kterého se vše týká. Ale chci, abyste věděla, že pokud Váš manžel nějakým způsobem ohrožuje sebe nebo své okolí, můžete zavolat Rychlou záchrannou službu na čísle 155. Užitečné informace a radu byste mohla získat také na adrese http://www.cmhcd.cz/centrum/uvod/. Také se můžete obrátit na psychologa, který by Vám mohl se vším poradit, ale také Vás podpořit či vyslechnout. Kdybyste chtěla, můžeme Vám pomoci vyhledat kontakty na konkrétní odborníky v této oblasti. Na webu organizace Sympathea naleznete příručku pro pečovatele o lidi onemocnělé schizofrenií, Sympathea je celonárodní organizace příbuzných duševně nemocných. V příručce naleznete např. příběhy rodin, jak pečovat o takto nemocného člověka a také jak pečovat o sebe. Příručku naleznete zde http://www.sympathea.cz/index.php/aktuality/112-cinnost-evropske-organizace-eufami/218-prirucka-pro-pecujici. Nechci také opomenout otázku, která mě napadá. Přemýšlím totiž nad tím, zda je život s Vaším manželem za hranou snesitelnosti vzhledem k obtížím, které popisujete, nebo se mezi Vámi děje i něco jiného? Pokud byste potřebovala, rádi s Vámi probereme, cokoliv budete potřebovat. Renato, uvažuji, zda máte někoho, kdo by Vám mohl se vším pomoci a být Vám oporou? Věříme, že to není jednoduché a že každý den musíte čelit obtížným situacím, proto bychom Vám rádi popřáli, aby se Vám co nejdříve dostalo klidu, který si zasloužíte, a aby Váš manžel získal pomoc, kterou potřebuje. Můžete se na nás znovu obrátit kdykoliv budete potřebovat. A to přímo na náš email linkaduvery@stred.info nebo na telefonních číslech 775 22 33 11 nebo 568 44 33 11 (denně od 9 do 21 hodin včetně víkendů a svátků), případně je možné využít chat na webu elinka.iporadna.cz. Hodně sil! Linka důvěry STŘED |
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .