dobrý den,dlouho užívám AD různé,od Seropramu,Citalecu až teď beru Sertralin+ Lyriku a stejně mám problém třesu a nervozity,takže každý den musím vzít Frontin,nebo Neurol,navíc velmi špatně usínámDostala jsem na navození spánku i Quetiapin Mylan 50mg,ale sice jsem usnula,ale ráno jsem se budila zpocená se šíleným bušením srdce a průjmem a zhoršily se mi jaterní testy,tak mně byl vysazen ,Dočetla jsem se o léku Triticco,který je AD a i řeší spánek.Je možné ho vyměnit za všechny ty léky co mám a brát jen tento jeden.Trpím panickou úzkostí děkuji za odpověď

13.03.2019 10:44: Černá Kateřina, MUDr.
Milá Libuše,
předem děkuji za důvěru v naší poradnu. Máte pravdu, lék Trittico je antidepresivum s dobrým efektem na spánek. Teoreticky by taková výměna zrealizovat šla, ale má to svoje pravidla. Nejprve je potřeba posoudit Váš psychický a tělesný stav. To znamená, posoudit, zda pro Vás lék bude mít přínos, ale nezatíží Vás příliš možnými nežádoucími účinky. Trittico bývá obecně většinou dobře snášeno,ale pokud máte problémy s játry, či jiné tělesné potíže, případně berete-li k tomu ještě jiné léky, je potřeba toto uvážit. Dále je otázka, jestli Vám pomůže lépe, než Vámi popsaná dosavadní léčba, protože už se vyzkoušelo více osvědčených léků, dokonce kombinace a efekt stále není dostatečný. Osobně nejčastěji používám Trittico v kombinaci s jinými antidepresivy k mírnění některých jejich nežádoucích účinků a zlepšení spánku.
Neváhejte tedy Váš dotaz probrat s Vaším ošetřujícím lékařem a on posoudí další postup.
S pozdravem
MUDr. Kateřina Černá