Začínám si myslet, že je se mnou něco špatně. Jsem unavená, bez energie, nechci dělat vůbec nic.. ztrácím svoje zájmy a koníčky, mám potřebu brečet po nocích a cítím neuvěřitelné zoufalství. Je mi zle.. furt se mi dělá špatně od žaludku (jen tak pocitově, nic vážného ) přestávám jíst,nebo jím až moc. Cítím se tak už asi 3-4 měsíce a zdá se mi, že to je horší. Nevím, co to se mnou je a jestli potřebuji pomoct, možná si jen příliš stěžuji.. Poslední dobou přemýšlím nad tím, že se půjdu zabít, přijde mi to jako hezké řešení. Nezdá se mi, že mám nějaké znatelné problémy, všechno je fajn.. jen jsem vyčerpaná a ne jen fyzicky. Chci prostě jen usnout a už se neprobudit.

05.12.2018 12:09: Linka důvěry STŘED
Ahoj,
velice si vážíme důvěry, se kterou se na náš obracíš. Píšeš, že jsi unavená, bez energie, nechce se Ti vůbec nic dělat. Po nocích pláčeš a cítíš neuvěřitelné zoufalství. Ztrácíš své zájmy a koníčky. Trvá to už asi 3 až 4 měsíce a zdá se Ti, že je to horší. Je ti zle, dělá se ti špatně od žaludku, někdy přestáváš jíst nebo jíš naopak moc. Přemýšlíš nad smrtí, kterou vnímáš jako hezké řešení. I přes to všechno se ti nezdá, že bys měla nějaké znatelné problémy, všechno je fajn, ale cítíš se vyčerpaná jak fyzicky tak psychicky.
Je opravdu dobře, že píšeš. Někdy je těžké pojmenovat všechny ty pocity, které prožíváme, umět říct, že nevíme, co se s námi děje a potřebujeme pomoc. Myslím, že jsi moc pěkně popsala, co poslední měsíce cítíš, a oceňuji, že se přemýšlíš nad tím, jestli by ti někdo mohl pomoct. I trápení a bolesti, které nejsou vidět, potřebujeme ošetřit a uzdravit. Rozumím, že se jsi vyčerpaná, pocit zoufalství umí člověka vysát tak, že nemá sílu ani chuť na cokoliv jiného, v Tvém případě zájmy a koníčky.
Zmiňuješ také myšlenky na smrt, která Ti v tomto období přijde jako hezké řešení. V těžkých chvílích můžeme své myšlenky uchylovat ke smrti, která se nám někdy jeví jako momentální vysvobození. Ráda bych zdůraznila, že sebevražda je řešení konečné, nezvratné. Skončí tím nejen trápení, ale i to hezké, co v životě máme. Nejdřív by měl člověk vyzkoušet všechny možnosti, jak se „vrátit“ zpět a znovu se těšit ze svých zálib, koníčků, mít energii a v noci se místo pláče dobře vyspat. Moc bych Ti to přála. To, co poslední měsíce prožíváš, mohou způsobovat úzkosti, deprese, se kterými se dá ale dobře pracovat tak, abys znovu získala chuť být.
Moc ráda bych Tě podpořila, abys o svých bolestech, jak fyzických, tak psychických, nebála mluvit s někým blízkým, komu důvěřuješ – rodiči nebo ostatními příbuznými, možná s někým ve škole (třeba máte i školní psycholožku), vedoucím zájmových kroužků. Pokud v tuto chvíli nevíš, na koho by ses ze svého okolí mohla obrátit, pak můžeš využít konzultace s pracovníky linek důvěry – třeba Linkou bezpečí, která je určená dětem a dospívajícím. Mají telefonní linku zdarma – 116 111. Pokud se Ti lépe píše, můžeš využít chatu na adrese https://www.elinka.iporadna.cz/.
Už to, že jsi nám napsala, vnímám jako první důležitý krok ke změně. Přejeme ti hodně sil a věříme, že se ti podaří získat zpátky radost k životu.
S pozdravem Linka důvěry STŘED