Dobry den, muže Valdoxan zpusobovat určité klamné představy? Po jeho přidání se cítím lépe hlavně po probuzení, kdy mam konečně více energie, ale několikrát se mi teď stalo, ze se mi rozmazal obraz, splynuly různé povrchy, ale hlavně obličeje lidi se přeměňují v různé nestvůry, kdy vím, ze to není pravda, přesto cítím velkou úzkost, ze na mě zaútočí a jen s velkým sebezaprenim se nebráním. Stalo se mi to při větší únavě, snažím se tedy o pravidelnejsi režim a spánek, ale není to vůbec příjemné. Muže to být Valdoxanem?

11.04.2018 11:49: Černá Kateřina, MUDr.
Dobrý den,
zcela vyloučit vliv Valdoxanu a popisované příznaky nelze. Pokud se tak stává při únavě, může to být způsobeno právě tou únavou. Pokud je to v souvislosti s probouzením, usínáním, mohli by být tyto příznaky spojené s tím-tzv. hypnagogické halucinace. V tom případě by to byly pouze nezávažné příznaky. Každopádně k tomu, aby se závažnost příznaků a případný vliv Valdoxanu posoudil a zvážil se případný další terapeutický postup, je nutné toto probrat s Vaším lékařem, který Valdoxan předepisuje. Důležité je,že si uvědomujete, že tyto vjemy nejsou reálné. Pravidelný denní režim je vhodný i z důvodu léčby samotné deprese.
MUDr.Kateřina Černá