Dobrý den, už od mládí mám problémy s osobností. Začalo to někdy kolem 15 let, kdy jsem střídal oblékání, zájmy a názory. Šlo až o 6 různých osobností. Dnes už se mi to podařilo omezit na 2, ale stále s tím mám problémy a spouští mi to jakákoli myšlenka na jiný způsob života, ať už je to hudbou, či přemýšlením o budoucnosti. Je to finančně, psychicky a sociálně náročné. Je nějaký způsob, jak tento problém vyřešit? Hledat alternativy někde mezi němi jsem zkoušel, ale bezúspěšně. Nejedná se o žádné traumatické spuštění. Měl jsem klidné dětství, až na rozvod rodičů.
Děkuji mnohokrát.

11.03.2018 23:36: Rychlá Kateřina, Mgr.
Dobrý večer, Luciusi,
nad Vaším dotazem uvažuji již několik dní a říkám si, jak v této napjaté situaci dokážete fungovat... Říkáte, že je to finančně, psychicky a sociálně náročné, což jsem pochopila tak, že Vás existence těchto osobností stojí hodně sil, a brání Vám v tom, abyste žil a jednal podle svých představ.
Pokud tomu tak je, vážím si toho, že jste vyhledal pomoc, nicméně, na základě Vaší stručné informace Vám touto cestou pomoci nedokážu. Jsem ale přesvědčená, že jinné cesty ke kontaktu s odborníkem mohou být účinnější, a velmi Vám proto doporučuji, abyste co nejdříve navtívil psychologa/psychiatra osobně. Právě tváří v tvář budete mít totiž možnost vše popsat podrobněji a také přiblížit svou představu o tom, jak byste chtěl/potřeboval žít, kdyby bylo jen na Vás.
Mě totiž v tuto chvíli napadá řada různých otázek, na které však v našem typu poradenství nemám dostatek prostoru. Domnívám se, že to, co se s Vámi děje, může mít různé příčiny a nemusí jít zdaleka pouze o trauma či negativní prožitek. Co konkrétně za tím však může být a hlavně co s tím lze udělat, ale opravdu ukáže jen podrobnější rozhovor.
Pokud byste cítil, že si potřebujete promluvit akutně a odborník osobně není k dispozici, nabízím jako možný další krok kontakt s pracovníky telefonických linek důvěry, nebo se obraťte na naši E-LINKU důvěry, kde máte možnost promluvit si o svých potížích prostřednictvím chatu.
Chápu, že život v takovém napětí je nejspíše velmi vyčerpávající a souhlasím s Vámi, že je v takovém případě dobré udělat krok ke změně. Přeji Vám proto, abyste co nejdříve našel spolehlivou pomocnou ruku.
Mgr. Kateřina Rychlá
psycholožka služeb iPoradna a Restart
z.s. InternetPoradna.cz