dobrý den, jsem celkem ještě malá holka...nepřekročila jsem věk přes 15 let. Ale mám problém, že brečívám kvůli své hmotnosti. Myslím si že každý den přibírám tak 5 kg a nechci jíst. Ale až to přestane tak si řeknu že je to jedno a sním další bonbony a chipsi..... a pak to jde zase a zase dokola. Předem děkuju za odpověď.

10.01.2018 16:12: SPONDEA, o.p.s.
Ahoj,
díky za důvěru, se kterou se obracíš na internetovou poradnu. Představuju si, že mohlo být těžké se odhodlat a napsat, co tě trápí. Píšeš o tom, že brečíváš kvůli své hmotnosti a nechceš jíst. Potom máš chvilky, kdy jíš, co chceš, třeba i bonbony a chipsy.
Mrzí mě, že opakovaně zažíváš tolik nepříjemných pocitů kvůli jídlu. Je pak snadné se zamotat do začarovaného kruhu hladovění, jídla, a přemýšlení nad svou postavou. Neexistuje ideální váha, kterou by člověk měl mít. Důležité je, jak se sama se sebou cítíš. Z tvé zprávy čtu, že ti teď není dobře, jsem proto ráda, že jsi napsala.
Důležité je také nezůstávat na své potíže sama. Druzí lidé ti mohou pomoct vyznat se v tom, co se s tebou děje a lépe se s nimi hledá cesta, jak z potíží ven. Napsat sem do poradny je první krok dobrým směrem. Internetové poradenství má však bohužel omezené možnosti.
Dalším krokem je teď vymyslet, komu by ses mohla svěřit ve svém okolí. Může to být někdo z rodiny, ze školy, vedoucí kroužku, rodiče od kamarádky. Zkrátka někdo, komu důvěřuješ a dokážeš si představit, že bys mu řekla, co prožíváš a dál byste na to byli spolu. Existují také odborníci, na které se můžeš obrátit, třeba s pomocí někoho dospělého. Přímo potížemi s jídlem se zabývá organizace Anabell. Pracují tam psychologové, se kterými si můžeš promluvit o všem, o čem potřebuješ. Zároveň jsou tam lidé, kteří ti mohou pomoci sestavit zdravý jídelníček. Pobočky mají v Praze, Brně a Ostravě. Můžeš se na ně obrátit i telefonicky- 774 467 293.
Psychologa (třeba blíž tvému bydlišti) si můžeš také najít na stránkách www.znamylekar.cz. Další možnost, kterou si můžeš vybrat, je zkusit se poradit se svou dětskou lékařkou, ke které běžně docházíš. S tou by sis také mohla promluvit a společně byste vymyslely, jak to udělat, aby ses cítila lépe. Pokud bys chtěla, k odborníkovi tě může někdo doprovodit, třeba rodič nebo kamarádka.
Přemýšlím taky nad tím, jestli máš energii i na jiné věci, než je zabývání se jídlem. Chtěla bych tě moc podpořit v tom, aby ses věnovala tomu, co tě baví a dělá ti radost. Něčemu, z čeho můžeš načerpat sílu.
Držím moc palce.
Michaela Kadlecová,
Spondea o.p.s.