Dobrý den,
potřebovala bych poradit ohledně toho, že mě přítel podvedl. Já se to dozvěděla aá po dvou měsících a nyní jsou to 3 měsíce co to vím a stále jsem se s tím nesrovnala. Potřebovala bych radu jak se s tím vyrovnat aniž bych se s partnerem rozešla. Samozřejmě jsme o tom společně mluvili ale moc to nepomohlo. Jsem podezřívavá a nedokážu mu věřit. Také jsem ted v poslední době dost náladová mám časté výkyvy nálad a to i bezdůvodně. Na partenrovi už mě dokáže naštvat i každá maličkost. Zažínám trpět úzkostmi a jsem čaasto smutná, v depresích a párkrát se mi i stalo, že jsem začala bezdůvodně brečet. Tudíž bych vás moc prosila o radu jak řešit tento problém s nevěrou a nedůvěřivostí. Stále ho miluji proto jsem se s ním nerozešla jen je pro mě těžké se s něčím takovým vyrovnat a nemyslet na to. Stále mě napadají otázky týkající se toho a není to příjemné ani mně ani partnerovi.
Předem děkuji za odpoved.

06.12.2017 14:08: SPONDEA, o.p.s.
Dobrý den,
díky za důvěru, se kterou se obracíte na internet poradnu. Píšete o nevěře svého partnera, která Vás stále trápí. Je to již delší dobu a s partnerem jste o tom mluvili, přesto Vás k tomu napadají různé otázky. Nedokážete mu znovu důvěřovat, jste podezřívavá a naštve Vás každá maličkost. Všímáte si na sobě výkyvů nálady, býváte smutná, někdy i „bezdůvodně“ pláčete. Zároveň byste s ním ráda zůstala. Ptáte se na radu, jak se s partnerovou nevěrou vyrovnat, jak na to nemyslet.
Jsem ráda, že jste dokázala napsat, vnímám to jako důležitý krok. Chtěla bych ocenit to vše, co jste už vyzkoušela – mluvila jste s partnerem, dáváte vztahu šanci, čas. Že jste se prozatím s nevěrou nedokázala vyrovnat, to vnímám jako zcela přirozené.
Říkám si, že by bylo dobré pojmenovat si, co ve Vás vyvolává otázky, nedůvěru a obavy. Lépe se zorientovat v tom, co cítíte, prožíváte a co pro sebe potřebujete. Co Vám vztah přináší, co je důvodem toho, že s partnerem chcete zůstat. A pak to „dobré“ a funkční posilovat. Na druhou stranu se důvěra získává zpět velmi těžko a nevím, zda je možné dát „nějakou záruku“, že se situace nebude opakovat. Tím nechci říct, že se opakovat nutně musí. Nepochybně to byla zkušenost pro Vás oba.
Přemýšlím, zda máte ve svém okolí někoho, komu důvěřujete, ať už z kamarádů nebo blízkých dospělých. A se kterým si umíte představit rozhovor na téma, které Vás trápí. Zkušenost je totiž taková, že odpovědi na takto složité otázky jen velmi těžko člověk nachází sám. Může cítit beznaděj a emoce bývají silnější než „rozum“. Pokud nikoho takového nemáte, nebo si rozhovor neumíte představit, nevadí.
Další možností je setkání s odborníkem - psychologem či psychoterapeutem. Výhodou je jeho zkušenost s podobnými tématy a právě nezaujatost, neutrálnost. Společně byste mohli přemýšlet nad tím, proč se nyní necítíte dobře a jak z toho ven.
Pokud jste z Prahy, lze využít například služby Dětského krizového centra. Jejich webové stránky jsou http://www.ditekrize.cz/o-nas#nase-sluzby. V podobných centrech je možnost vystupovat i anonymně. Dále psychologa můžete nalézt na www.znamylekar.cz. Někteří pracují bezplatně (na pojišťovnu), jiní za přímou platbu. Možností je i kontaktovat některou z linek důvěry. Dětské krizové centrum provozuje svou linku na telefonním čísle 777 715 215 (cena dle tarifu Vašeho operátora). Můžete také využít bezplatné služby Linky bezpečí, tel.: 116 111.
Držím palce a přeji sílu do dalších kroků.
S pozdravem
Petra Dolečková, Spondea, o.p.s.