Téměř nespím, často brečím prostě jen tak, zdá se mi že mě nikdo nepotřebuje a že mě nikdo nemá rád... Chodím do školy je mi 15 let...několikrát jsem se zhroutila ve škole... Ale učitelce jsem řekla že rodičům to říkat nemá...že maj dost svych starostí... Počase jsem se začala řezat...a všemožně sebepoškozovat ale nikam to nevede..několikrát jsem přemýšlela o smrti...trpím tím od 7 let, od rozvodu rodičů...pak se to jen zhoršovolo...i šikina a mlácení...nevím co dělat
Přitom to chci udržet nějak tak v tajnosti... Děkuju

12.09.2017 09:16: SPONDEA, o.p.s.
Dobrý den,
děkuji za důvěru, se kterou se obracíte na internetporadnu. Píšete o potížích, které od rozvodu rodičů zažíváte. Často pláčete, sebepoškozujete se, několikrát jste se zhroutila ve škole. Někdy přemýšlíte o smrti.
Z Vaší zprávy vnímám velkou bezradnost a smutek. Říkám si, že jste už z toho všeho asi dost vyčerpaná. Zároveň mám pocit, že jste na všechno sama, a že je to čím dál tím těžší unést. Chtěla bych Vám dodat naději, že s každou situací se dá něco dělat, aby se alespoň trošku zlepšila. Někdy ale člověk sám nevidí, co dál, nebo jeho řešení „nikam nevedou“, jak píšete. Právě proto bych Vás chtěla podpořit ve vyhledání pomoci u druhých.
Mohu se jen dohadovat, jaké jsou Vaše důvody chtít vše udržet v tajnosti. „Držení“ něčeho stojí spoustu energie. Obecně právě sdílení a „nebýt na to sám“ pomáhá nejvíce. Říkám si, že by stálo za to najít někoho, komu budete moci důvěřovat. K tomu mohou vést různé cesty. Nevím, jestli se nyní nechcete svěřovat jen rodičům nebo i ostatním. Existuje ve Vašem okolí někdo, s kým byste dokázala mluvit o tom, jak Vám je? Může to být jiný příbuzný, důvěryhodná učitelka, školní psycholog, vedoucí kroužku, někdo ze spolužáků.
Další možnost, kterou máte, je setkání s odborníkem - psychologem či psychoterapeutem. Naleznete u něho bezpečný prostor a společně s ním můžete hledat, jak ze všeho ven. Existuje varianta vystupovat anonymně, bez udání svého jména nebo dalších informací o sobě. To je možné například v krizových centrech. Pokud jste z Prahy, lze využít například bezplatné služby Dětského krizového centra. Jejich webové stránky jsou http://www.ditekrize.cz/. Dále psychologa můžete nalézt na www.znamylekar.cz. Někteří pracují bezplatně na pojišťovnu (pak je ale třeba uvést základní osobní údaje), jiní za přímou platbu.
Krokem předtím by mohlo být zavolání na linku důvěry. Dětské krizové centrum provozuje svou linku na telefonním čísle 777 715 215 (cena dle tarifu Vašeho operátora). Můžete také využít bezplatné služby Linky bezpečí 116 111.
Držím palce a přeji sílu na podniknutí dalších kroků.
S pozdravem
Michaela Kadlecová
psycholog, Spondea, o.p.s.