SLUCHOVÉ POSTIŽENÍ
TĚLESNÉ POSTIŽENÍ
MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ
DROGY A ZÁVISLOSTI
OBČANSKÉ PORADENSTVÍ
DUCHOVNÍ PORADENSTVÍ
PSYCHOL.PORADENSTVÍ
E-LINKA DŮVĚRY
MENŠINY A CIZINCI
ZAMĚSTNANOST

Naši partneři

Skupinová cvičení pomáhají odbourávat stres, tvrdí vědci

Novinky.cz, 09. 11. 2017 11:08

Je pro vás posilovna místem, kde chcete být sami, a skupinová cvičení nemůžete ani cítit? Možná je čas to přehodnotit. Vědci totiž zjistili, že na rozdíl od cvičení sólo působí cvičení ve skupině pozitivně na lidskou psychiku. Snižuje stres a zlepšuje kvalitu života podstatně víc než cvičení samotné.
Vědci z University of New England sledovali po dobu 12 týdnů 70 lidí, kteří byli rozděleni do tří skupin. V první skupině lidé cvičili ve společných lekcích, ve druhé individuálně a ve třetí vůbec. Výzkum ukázal, že lidé, kteří cvičili společně, měli oproti ostatním sníženou hodnotu stresu o celých 26 %.

Podobná studie sledovala mladé studenty medicíny, kteří měli každé čtyři týdny zaznamenávat svou úroveň stresu a kvalitu života ve třech daných kategoriích: duševní, fyzické a emocionální. Ti, kteří docházeli pravidelně na skupinová cvičení, zaznamenali zlepšení duševního zdraví o 12,6 %, fyzického zdraví o 24,8 % a emočního o 26,2 %.

Podle výzkumnice Dayny Yorksové by toto zjištění mohlo přimět lidi, kteří mají stresové povolání, k tomu, aby zařadili skupinové lekce do svého harmonogramu. „Cvičení s přáteli či kolegy má jednoznačně větší přesah než cvičení samotné. Zdolávání obtížných cviků a vzájemné podporování má velký přínos na naši psychiku a lépe se pak vyrovnáváme se stresem,” řekla pro Daily Mail.


tisková verze článku


Přidejte komentář:

přezdívka:
e-mail:
Pro ověření prosím vepište do políčka následující číslo číslicemi.
Příklad: stojedenáct = 111.
slovy: devětset šedesát tři
číslicemi:
 


Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
Licence Creative Commons
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .