Dobrý den, vrátil jsem se z Itálie, ne z nedoporučené oblasti. Zaměstnavatel mi nařídil karanténu, jsem zaměstnán na DPČ. Vztahují se na mě nějaké nároky/náhrady mzdy?
Děkuji

11.03.2020 12:00: Horák Martin, Mgr.
Dobrý den
Nevím jestli je otázka ještě aktuální, vzhledem k povinné karanténě nařízené ministerstvem zdravotnictví a informacím, které v této souvislosti jsou obecně dostupné, nicméně stručně zrekapituluji, že v případě karantény nařízené lékařem či orgánem hygieny máte nárok na náhradu mzdy ve výši 60% mzdy, resp. denního vyměřovacího základu pro dávky nemocenského pojištění. V případě, že Vám zaměstnavatel nařídí karanténu sám, jedná se o překážku v práci na straně zaměstnavatele, za kterou náleží náhrada mzdy ve výši průměrného výdělku. To platí nejen v pracovním poměru, ale i DPČ, kde ovšem záleží také na rozvržení pracovní doby.