Dobrý den.
Nastoupil jsem do nového zaměstnání přes doporučenku, kterou jsem dostal na ÚP.
Bohužel jsem nešťastně odešel na dohodu až po zkušební době a na ÚP mi úřednice tvrdí, že se nemohu přihlásit. Až za půl roku. Je mi jasné, že se ÚP snaží uchazeče donutit k aktivnímu hledání a i ty doporučenky celkem chápu, ale toto jsem opravdu nečekal. O podporu v nezaměstnanosti jsem nežádal, nemám na ni nárok. Jen jsem se chtěl znovu přihlásit. Opravdu je to nemožné díky té doporučence? Žádnou sankci na ÚP nemám.
Díky za případnou odpověď.

09.03.2020 10:54: Horák Martin, Mgr.
Dobrý den
Bohužel je to tak. Dle § 25 odst. 8 zákona o zaměstnanosti je překážkou zařazení do evidence, pokud fyzická osoba ukončí bez vážného důvodu sama nebo dohodou se zaměstnavatelem zaměstnání zprostředkované úřadem práce. Nové zařazení je možné až po 6 měsících ode dne sjednaného jako den nástupu do práce.
Zaměstnáním zprostředkovaným úřadem práce se rozumí mj. právě zaměstnání, na které uchazeč nastoupil na základě doporučenky vydané úřadem práce.
Pokud si nyní podáte novou žádost o zprostředkování zaměstnání, bude ve správním řízení z výše uvedených důvodů pravděpodobně zamítnuta, a to formou rozhodnutí, proti kterému je možné se odvolat. Je tu ovšem ještě jedna možnost, a to doložení vážných důvodů skončení zaměstnání, např. zdravotních, rodinných, apod. Takové důvody by bylo nutné doložit při podání žádosti, a pokud by byly uznány, byl byste do evidence uchazečů o zaměstnání zařazen.