Dobrý den, jak je to prosím se zpřístupněním majetku (osobní věci a vybavení bytu). Byt je v rodinném domě, který má ve vlastnictví bratr. Byt do své smrti užívala maminka na základě věcného břemene po předchozím dědickém řízení. Děkuji.

14.01.2021 14:13: Občanská poradna Ústí nad Orlicí
Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz, se kterým se obracíte na iporadnu. Ptáte se, jak je to se zpřístupněním majetku, přičemž uvádíte, že byt je v domě, který vlastní Váš bratr a užívala jej až do své smrti Vaše maminka.
Bohužel vzhledem k tomu, že jste uvedla jen velmi málo informací, Vám můžeme odpovědět pouze obecně. Pokud máte na mysli osobní věci a vybavení bytu, které patřily mamince, budou pravděpodobně součástí dědictví, o kterém bude rozhodováno při dědickém řízení.
Pokud se jedná o Vaše osobní věci, měla byste se domluvit s bratrem na jejich převzetí. Co se týká vybavení bytu, zřejmě by bylo lepší počkat až po ukončení dědického řízení.
Pokud byste chtěla, můžete doplnit více informací k Vašemu dotazu.
S pozdravem
Občanská poradna Ústí nad Orlicí