Dobry den, muj syn 15 let dochazi od 12 let na psychoterapie, ma poruchu autistickeho spektra, je agresivni, atd. Psychoterapeutka me odmita od zacatku informovat o cemkoli, na cem se synem pracuje, jak s nim pracuje, jake vidi posuny,...s tim, ze syn k tomu nedal souhlas. Ma na to pravo? Zda se mi to divne, kdyz jsem jeho zakonny zastupce, syn je nezletily. Kam se mohu obratit pro radu, pripadne nechat prosetrit jeji postup? Predem dekuji za odpoved. |

18.11.2020 11:31: Zaoralová Veronika, Mgr. |
Zdravím Vás a jsem ráda, že jste se na naši poradnu obrátil s dotazem. Rozumím tomu, že je velmi obtížné a možná často frustrující fungovat s dítětem s poruchou autistického spektra, chápat jeho chování a vyznat se v obtížných situacích, které mohou nastat. Docházení na psychoterapii je pro Vašeho syna určitě velkou podporou. Z hlediska zákonného podkladu dítě starší 15 let má právo dát nebo nedat souhlas s předáváním informací o průběhu psychoterapie další osobě, i když se jedná zákonného zástupce. Psychoterapeutka musí toto vyjádření respektovat a nejedná nijak nezákonně, když s Vám nesdílí konkrétní poznatky a informace. Nevím, zda syn dal souhlas s předáváním informací jiné osobě, např. matce? Každopádně lze nabídnout, za této situace, podporu přímo pro Vás. Při obtížných životních situacích s dítětem s poruchou autistického spektra je možné využít psychoterapeutickou pomoc sám pro sebe, směřovat spolupráci k otázkám, jak já sám se mám postavit k těmto situacím, co mohu očekávat, jak postupovat. Jak se vypořádat s různými situacemi, které mohu vzniknout. O samotném onemocnění je možné vyhledat mnoho informací také v literatuře a na internetu. Věřím, že jsem svou odpovědí přispěla k objasnění situace a nabídla možnost, jak se k dané věci postavit i sám za sebe. S pozdravem Mgr. Zaoralová |
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .