Dobrý den rada bych poprosila o radu, neplanovane jsem po selháni antikoncepce otěhotněla, přítel dítě nechtěl a od začátku na mě psychicky vyvíjel šíleny tlak, abych došla na potrat jinak ze je mezi námi konec a už ho nikdy neuvidím. Pod velkým tlakem jsem na zákrok jela ale nepodstoupila nedokazala jsem zabit kus me. Silene jsem se bala jeho reakce a tak jsem mu rekla ze jsem zakrok podstoupila, za dva dny se dovedel ze zakrok jsem nepodstoupila a ani nepodstoupim. Chtela jsem abychom se nejak ohledne mimca dohodli,nalehal na me aby se to nikdo nedovedel a ze bude platit, pak zase rekl az u soudu a po testech otcovstvi. A nyni mi napsal ze na me podava zalobu pro podvod s interupci? Prosim co to pro me znamena? A jak se mam branit dekuji

20.07.2020 08:01: Občanská poradna Ústí nad Orlicí
Dobrý den,
děkujeme, že jste se se svým dotazem obrátila právě na Internet poradnu. V naší poradně pracují sociální pracovníci, nikoliv právníci.
I tak bychom Vás chtěli uklidnit, neboť, podle Vámi popsaného, jste nespáchala žádný skutek, který by bylo možno u soudu žalovat, resp. se žalobou uspět. Váš „přítel“ má zřejmě obavy z toho, aby se to nedověděl někdo z jeho okolí, proto Vás takto psychicky vydírá a snaží se Vás zastrašit. Domníváme se, že k žádné žalobě ve skutečnosti vůbec nedojde.
To, že jste z jeho reakce měla po předchozí zkušenosti obavy, je ve Vaší situaci zcela pochopitelné.
Pokud se ohledně miminka nedomluvíte, bude skutečně třeba po narození dítěte podat k soudu žalobu na určení otcovství, abyste v budoucnu mohla vymáhat výživné pro dítě. S tím Vám mohou pomoci v některé z občanských poraden ve Vašem okolí. Jejich seznam naleznete zde https://www.obcanskeporadny.cz/cs/poradny.
Přejeme Vám, abyste v budoucnu řešila už jen samé příjemné věci a mohla se začít se těšit na miminko.
S pozdravem
Občanská poradna Ústí nad Orlicí