Dobrý den mám dotaz ohledně bydlení v bytě v podílovem spoluvlastnictví jedna se o bytový dům s 18 byty který jsem koupil cca před 6 lety od te doby se snažíme byty převest z podíloveho vlastnictví na svj bohužel doposud neuspěšně je zde 5 bytů které s převodem nesouhlasí dá se stím něco dělat vím že je potřeba 100% souhlas na převod ale to je nerealné dům nema žadne stanovy ani zde nefunguje zadna sprava domu dům chátra společny učet na ktery se posíla fond oprav je veden na soukromou osobu je zde možnost jak to převest na SVJ i bez souhlasu všech kdyz je nas 13 pro převod a 5 proti děkuji za odpoved.

26.11.2019 13:29: Občanská poradna Ústí nad Orlicí
Děkujeme za Váš dotaz, se kterým se obracíte na internet poradnu.
Ve svém dotazu uvádíte, že se snažíte převést byty ze spoluvlastnictví do osobního vlastnictví (potažmo SVJ). Pět spoluvlastníků s převodem nesouhlasí.
Převést byty ze spoluvlastnictví do osobního vlastnictví lze tím, že spoluvlastníci mezi sebou uzavřou dohodu o zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví. Pokud některý ze spoluvlastníků nesouhlasí, připadá v úvahu zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví rozhodnutím soudu.
Pro podrobnější informace a případně pomoc se sepsáním žaloby doporučujeme kontaktovat advokáta.
S pozdravem
Občanská poradna Ústí nad Orlicí