Dobrý den, chtěla jsem se zeptat co znamená věta Posuzovaná je schopna samostatně právně jednat v běžných záležitostech každodenního života. Co si pod tím mám představit.

08.07.2019 10:20: Občanská poradna Ústí nad Orlicí
Dobrý den,
děkujeme, že se s Vaším dotazem obracíte právě na i-poradnu.
Rozumíme tomu tak, že Vás zajímá, co znamená výše uvedená věta v řízení o omezení svéprávnosti.
Jak říká občanský zákoník § 64 - Rozhodnutí o omezení svéprávnosti nezbavuje člověka práva samostatně právně jednat v běžných záležitostech každodenního života. Tím se myslí například běžné záležitosti jako nákup potravin, oblečení, lístku do kina, využití hromadné dopravy (koupě jízdenky) nebo i zaplacení nájmu.
Soud v rozhodnutí o omezení svéprávnosti vymezí rozsah, v jakém způsobilost člověka samostatně právně jednat omezil např. uzavírat smlouvy, půjčky, jednat s úřady apod.
S pozdravem
Občanská poradna Ústí nad Orlicí