Dobry Den ,zadam vas laskave o pomoc .jsem narozen v CRepublice a zil bez pretrzeni 21 let , samosrejme jsem se
ted momentalne mam brechodny pobyt v CR
otazka mam narok na ceske obcanstvi nebo musim cekat jeste 5 let az dostanu trvaly pobyt. je u mne nejaka vyjimka
budu moc rad za vasi odpovet, Sokrates

08.10.2018 09:08: Občanská poradna Ústí nad Orlicí
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz prostřednictvím internetporadny.
Pro upřesnění, zda to dobře chápeme. Narodil jste se v České republice, žil jste zde 21 let a měl jste zde české občanství. Poté jste se odstěhoval a získal jste občanství jiné.
Nyní jste se vrátil do České republiky a chcete si znovu zažádat o české občanství.
Možné důvody pro prominutí podmínek o udělení státního občanství jsou:
Žadatel má na území České republiky povolen trvalý pobyt a - narodil se na území České republiky, nebo - byl státním občanem České republiky.
Pro bližší a konkrétnější informace si zajděte na matriku městského úřadu, kde bydlíte.
Pokud jsme Váš dotaz pochopili nesprávně, prosím zašlete upřesňující informace.
S pozdravem