Dobry den chtel jsem se zeptat jestli by nebylo mozne vyplatit od uradu za odpady,ktere byly hrazeny po dobu 12 let od meho odchodu z trvaleho bydliste zpetne kdyz jsem na teto adrese nebydlel?

16.04.2018 11:14: Občanská poradna Ústí nad Orlicí
Dobrý den,
nejsme si jisti, zda rozumíme Vaší otázce. Ptáte se na to, zda by Vám městský úřad v místě Vašeho trvalého bydliště vyplatil, již Vámi zaplacené poplatky za odpady, které jste pravidelně odváděl 12 let, ale na trvalém bydlišti jste již tuto dobu nebydlel?
Nemáme dostatek informací, proto abychom Vám dokázali plnohodnotně odpovědět. Poplatky za odpady musí platit každý v městě svého trvalého bydliště dle vyhlášky, kterou vydává městský úřad. Každé město má svoji vyhlášku a má jiné podmínky, některá města osvobozují od placení odpadů, pokud je člověk hlášen na ohlašovně městského úřadu či pokud v městě nebydlí. Záleží, jak to má Vaše město upraveno. Obáváme se ale, že již spotřebované poplatky za odpady Vám město nevrátí.
Za těch 12 let byste poplatky za odpady stejně platit musel. Ať v místě Vašeho trvalého bydliště, nebo v místě, kde jste se fyzicky zdržoval. Takže pokud byste poplatky za odpady neplatil v místě trvalého bydliště, byl byste povinen je platit tam, kde se fyzicky zdržujete.
Doporučujeme Vám najít si vyhlášku o poplatcích za odpady z Vašeho města, kde jste měl trvalé bydliště a popřípadě se domluvit s městským úřadem.
S pozdravem
Občanská poradna Ústí nad Orlicí