Dobrý den, chci se zeptat, jestli je v pořádku, že můj syn, kterému jsem opatrovníkem, je uveden na smlouvě o poskytnutí sociální péče jako uživatel a je tam i podepsán, když dle rozsudku není svéprávný cokoliv podepisovat? děkuji

14.11.2017 10:37: Občanská poradna Ústí nad Orlicí
Dobrý den,
děkujeme, že se s Vaším dotazem obracíte právě na internetporadnu.
Opatrovník zastupuje opatrovaného v tom právním jednání, které podle rozhodnutí soudu není schopen činit. Ale i lidé omezení na svéprávnosti mohou samostatně právně jednat v běžných záležitostech každodenního života a nepotřebují k tomu svolení opatrovníka.
Velmi záleží na tom, na co je vlastně Váš syn omezen v rozsudku. Pokud je omezen na uzavírání smluv, tedy i smluv o sociálních službách, pravděpodobně nemůže sám podepsat smlouvu o poskytnutí sociální péče. Doporučujeme Vám, ale obrátit se na danou sociální službu a prodiskutovat to s ní.
S pozdravem
Občanská poradna Ústí nad Orlicí