Dobrý den, mám syna s Downovým syndromem, který má 21 let a navštvuje odborné učiliště, předtím chodil na praktickou školu a předtím na školu se speciálními potřebami a do mateřské školy pro zdravotně znevýhodnených.Mám problém mu zorganizovat volný čas neboť pominulo roky chodil na plavání a do sdružení pro mentálně postižené kde dělali různé aktivity například muzikoterapii, malování a podobně. Také si nejsem jistý co všechno by měl ovládat myslím on jako osobnost: jakou by měl mít výchovu, což může co nemůže, jaké může mít nejlepší vzdělání, pracovní uplatnění a co by všechno mohl dělat ještě ve volném čase? Děkuji vám za odpověď.

05.11.2019 21:32: Valečková Diana, Mgr.
Dobrý den,vašemu synovi se věnujete a hledáte pro jeho rozvoj a naplněný život další možnosti. Je to vždy individuální, např. jízda na koni, nebo jakákoli práce se zvířaty přináší mnoho uspokojení. Ale nejlépe je obrátit se na sdružení pro lidi s mentálním postižením, resp. Downovým sy., případně aktuálním psychodiagnostickým vyšetřením zjistit možnosti a potřeby Vašeho syna. Ve větších městech je možné navštívit pracovní stacionáře. Každopádně je důležité podpořit i osobní a citové vztahy.Vyhledejte tedy sdružení, organizaci, která nabízí pomoc lidem s tímto syndromem.