Srdečně zdravím, mám dotaz. Za pár dní se mi narodí naše první miminko, uvědomuji si, že v šestinedělí bude dost intenzivní péče o něj, kojení po hodině a prakticky ne moc možnost se "hnout z domu"m hlídání moc nemám a ani nevidím jako dobré se od miminka vzdalovat. Jak se řeší dispenz nedělních bohoslužeb v tomto období? neumím si představit takto malé miminko vozit mezi lidi do chladného kostela, až bude za dva-tři měsíce větší a odolnější, tak to není problém. Nikdy mne nenapadlo se někoho zeptat, tak bych chtěla znát radu. A pak ještě druhou věc, pokud bych potřebovala svátost smíření,jsem zvyklá chodit měsíčně, mohu jít i s miminkem do zpovědnice? moje dotazy jsou možná legrační, ale napadlo mne to a chci se zeptat. děkuji M.

04.07.2013 10:09: Boněk Tomáš
Dobrý den,
tento dotaz Vám musí zodpovědět kněz, ke kterému chodíte. V každém případě je šestinedělí chráněný čas, kdy nemusíte mít výčitky, že nechodíte do kostela. Pokud je mi známo, pak bylo tradičně první objevení se matky s dítětem na veřejnosti až při křtu po skončení šestinedělí. Tradičně byla žena v době šestinedělí dokonce vnímána jako "nedotknutelná" či "nečistá". Což ji vlastně chránilo. Jak se Vaše církev k této problematice staví dnes, to musíte zjistit tam.
S přáním všeho dobrého a požehnané radosti
Tomáš Boněk