Dobrý den,
pokusím se zde napsat svůj příběh.
Vše začalo před 36 lety, byla jsem těhotná s druhým dítětem -oběma rodiči plánovaným, když se můj manžel seznámil s tehdy svobodnou ženou a začali spolu milostný poměr. Ona to po nějaké době, když už byl syn na světě, přerušila a odstěhovala se zpět na Slovensko.
Tenkrát jsem nic netušila.
Před devítí roky jsem onemocněla rakovinou a po léčbě už nemůžu mít pohlavní styk, stala jsem se invalidní a zvlᚍ těžce zdravotně postiženou. Domluvila jsem se proto s manželem, že mu budu tolerovat, pokud si "odskočí" někam jinam, což ovšem činil už dříve, měl několik milenek ještě v době, kdy jsem byla zdravá.
On však navázal styk s onou dávnou známostí, byla už také dávno vdaná a matka několika dětí, žijící v běžném manželství.
Chování manžela mi začalo být divné, tak jsem zapátrala a dostala se do jeho mailové schránky, kde jsem si přečetla jejich korespondenci. Vím, že to nebylo správné. Ta žena pojala plán odtěhovat se od svého manžela a žít s tím mým, už dokonce začala jakési přípravné práce. Žije sice na Slovensku, ale jezdí přes naše město pracovat do ciziny, takže měli dost možností se vídat. Jezdili spolu i na několikadenní dovolené. Vydrř
žela jsem to asi 2 roky, dokud už si nezačala hledat byt v našem městě, potom jsem kontaktovala jejího manžela. Nenapsala jsem mu vše, jen že se scházejí, o plánech na společný život jsem se nezmínila. Je pravda, že toto chtěla jen ona, můj manžel se k jejím plánům vyjadřoval hodně vyhýbavě...
Když se můj muž dozvěděl, že to prasklo, nazval mně zločincem hned po vrahovi - protože jsem ublížila nevinnému člověku ( manželovi jeho milenky) a odstěhoval se ode mně. Chodil však téměř denně za mnou na obědy, jezdili jsme spolu na chalupu,já jsem nechtěla, aby se to dozvěděl někdo z rodiny. po 15 měsících se vrátil, ale vedlejší byt si ponechal a stále se tam se svou milenkou schází, dokonce spolu stále jezdí na ty dovolené. Ona manželovi lže, můj manžel se snaží obelhávat i mně...
Nejvíc mně zarazilo, když jsem se dozvěděla, že ona se v kostele modlila za mně a svého manžela ještě v době, kdy jejich poměr byl utajený, to mi připadá neuvěřitelné, ona cizoloží a chce po Bohu pomoc?
Jak se díváte na ženu, která chce, aby muž opustil invalidní manželku?
Možná nebylo správné souhlasit s "bokovkami" manžela, ale to, co udělal, beru jako podraz, jako zneužití důvěry.
Manžel i jeho milenka se přitom považují za věřící křesťany...
Jak je vidíte Vy?

02.04.2013 10:28: Hruban Pavel, Mgr.
Dobrý den,
upřímně řečeno, moc nevím, co Vám mám napsat. Váš případ je ukázkovým příkladem toho, jak jeden hřích může roztočit spirálu hříchu. Při svatbě jste si kdysi s manželem slíbili věrnost, a že spolu ponesete všechno dobré i zlé. Je samozřejmě pravda, že Váš manžel tento slib porušil první tím, že měl milenky, ovšem tím, že jste svému muži dovolila manželskou nevěru, jste přijala spoluodpovědnost za jeho sejití z cesty za Bohem. To ohrožuje i Vás.
Nicméně není vše ztraceno. Bůh je ten, který je vždy připraven přijmout i nejtěžšího hříšnika, což Vy, ani Váš muž, ani jeho milenka zřejmě nejste. Předpokládám, že jste spíše oběťmi myšlení dnešní doby, která již na spásu člověka a věčný život nebere zřetel. Každý hřích se může vzít jako šance k obnově života. Právě v minulých dnech jsme si to připomínali a v těchto dnech slavíme vítězství Života nad Smrtí.
Přeji Vám, Vašemu muži i jeho milence, aby se Vám podařilo vymanit se z područí hříchu, který Vás možná už hodně svazuje. Jak moc, to poznáte až se s ním dáte do boje. Doporučuji Vám začít od sebe. Vyznejte své hříchy ve svátosti smíření a pravidelně se modlete za sebe, svého muže i jeho milenku. Je to nutné k rozvázání negativních pout, která Vás spojují. Poproste o modlitbu i lidi ve farnosti. Pokud můžete chodit ven, choďte na mši svatou, pokud ne, požádejte Vašeho pana faráře, aby Vám nosil svaté přijímání. Své utrpení obětujte za sebe, Vašeho manžela i jeho milenku. Tím přispějete k jejich obrácení.
Jsem si vědom, že Vás moje odpověď mohla zaskočit. Dokážu si představit, že jste očekávala něco zcela jiného. Věřte však, že toto je jediné správné řešení vzniklé situace. Jde o hřích, a proti hříchu, který má duchovní povahu, se musí bojovat duchovními prostředky. Církev má s tímto bojem staleté zkušenosti. Je na Vás, zda to přijmete či nikoliv. Přeji Vám moudrost, sílu a Boží požehnání.
S pozdravem Pavel Hruban